خطاب به مسئولان؛ رشته جذاب فوتبال را در ایلام دریابید / ابراهیم محمدی

سرویس ایلام - روزنامه نگار ایلامی در یادداشتی از وضعیت فوتبال در ایلام انتقاد کرده و خواستار سرمایه گذاری جدی مسئولان در حمایت از این رشته ورزشی جهت حضور در لیگ‌های کشوری شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، ابراهیم محمدی در این یادداشت که آن را در اختیار کردپرس گذاشته است، می‌نویسد:

کسانی که علاقمند به فوتبال استان هستند حتما به یاد داشته و دارند، در اواخر دهه ۶۰ وقتی که لیگ قدس برگزار می‌شد، فوتبال ایلام یکی از قطبهای مهم فوتبال در کشور به حساب می آمد.

هیچ وقت از یاد نمی بریم آن زمان چه بازیکنان مطرحی در لیگ استان بازی می کردند و برای حضور در لیگ قدس در اوایل دهه ۷۰ اگر تیمی موفق به حضور در مسابقات لیگ کشور می شد، از ظرفیت های بازیکنان شاخص دیگر تیم ها استفاده می شد و جوانان با استعداد آن زمان فرصت مناسب را جهت عرض اندام و نشان دادن خود در سطح کشور پیدا می کردند و بسیاری از تیم های مطرح کشور خواهان بازیکنان ایلامی بودند و گرچه در آن مقطع زمانی پول حرفه ای نمی دادند ولی وقتی تیم فوتبال استقلال اهواز یا شاهین بوشهر ویا تیم فوتبال پیروزی یا بهتر بگوئیم پرسپولیس تهران در مقابل تیم فوتبال دارایی ایلام یک بر یک مساوی کرد و جالب تر آنکه تیتر یک روزنامه های ورزشی آن زمان شد که تیم فوتبال ایلام پیروزی تهران را نقره داغ کرد و چنین خاطره ای در ذهن مردم و فوتبال دوستان هرگز از یاد نخواهد رفت.

حال بعد از گذشت سه دهه چرا وضعیت فوتبال ایلام باید چنین باشد که علیرغم استعدادهای درخشان جوانان، حتی یک تیم لیگ دو در سطح کشور نداشته باشیم؟

اگر چه به بهانه برگزاری نشست خبری استاندار ایلام با اصحاب مطبوعات این فرصت پیدا شد که موضوع نداشتن یک تیم لیگ یک یا دو از استاندار ایلام و دیگر مسئولان حاضر در جلسه پرسیده شود که جواب استاندار ایلام و معاون سیاسی امنیتی استانداری این نوید را به علاقمندان به رشته جذاب فوتبال داد که با تاج رئیس فدراسیون فوتبال کشور سر موضوع مجوز یک تیم به توافق رسیده ایم.

و یا هم اکنون تیم فوتبال جوانان استان که به نمایندگی از استان در لیگ منطقه ۲ بازی می کند و دیروز با دست خالی و با شایستگی بازیکنان و مربیان بومی ۲ بر یک از سد تیم فوتبال جوانان کردستان توانست بگذرد و قطعا اگر در راستای مسئولیت های اجتماعی شرکت های نفتی یا پتروشیمی و پالایش گاز استان آنها را حمایت کنند در آینده نزدیک شاهد درخشش بیشتر چنین استعدادهایی خواهیم بود.

البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که تلاشهای بهرام نیا استاندار و خانم دکتر فلاحی نماینده مردم استان در اسکان آنها را نباید از یاد برد.

ولی همانطور که در بالا گفتیم مسئولان متولی امر ورزش و هیئت فوتبال بدنبال اسپانسرها جهت تقویت تیم های جوانان و نوجوانان باشند تا شاهد شور و شوق این رشته جذاب مثل دهه هفتاد در استان باشیم.

کد خبر 42492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha