جاده برهان برای سومین روز متوالی مسدود است

سرویس آذربایجان غربی- رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای شهرستان مهاباد گفت: بر اثر کولاک شدید برف جاده برهان (مهاباد - بوکان) برای سومین روز متوالی مسدود است و تردد وسایل نقلیه از مناطق کوهستانی و گردنه‌های این شهرستان تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

به گزارش کردپرس، رحمت نویدی‌نیا افزود: به علت شدت کولاک امکان برفروبی این مسیر وجود ندارد، لذا رانندگانی که ناچار به سفر به شهرستان بوکان یا از بوکان به مهاباد هستند می‌توانند از مسیر جایگزین مهاباد - میاندوآب - بوکان و بالعکس استفاده کنند.

و افزود: جاده برهان از عصر یکشنبه به علت کولاک شدید برف مسدود شده و پلیس راه تردد وسایل نقلیه در این مسیر را ممنوع کرده است.

نویدنیا، با توصیه به شهروندان برای خودداری از تردد غیر ضروری گفت: در محور مهاباد- سردشت هم در دو گردنه جواله‌ره‌شان و زمزیران و مسیر مهاباد - پسوه کولاک شدید برف گزارش شده و تردد خودروها بدون زنجیر چرخ ممکن نیست.

او با اشاره به تلاش راهداران و بازگشایی راه ٥ روستای این شهرستان اضافه کرد: هم اکنون راه دسترسی به سه روستای بخش منگور شرقی این شهرستان و بعد از گردنه خوله‌پوله در محور "آفان" به علت کولاک شدید برغم بازگشایی مسدود شده بطوریکه ارتفاع برف در این گردنه به بیش از دو متر رسیده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای شهرستان مهاباد اضافه کرد: تمام امکانات و ماشین آلات راهداری برای برف روبی و نمک پاشی و همچنین ارائه خدمات به خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک آماده باش هستند.

بارش برف و کولاک شدید، وزش باد و سرمای هوا که از اوایل هفته در این شهرستان و دیگر نقاط جنوبی آذربایجان‌غربی آغاز شده است همچنان ادامه دارد.

کد خبر 42452

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha