شکارچیان غیرمجاز اشنویه به حمایت از توله خرس «لالین» محکوم شدند

سرویس آذربایجان غربی- رئیس ادارە حفاظت محیط زیست اشنویە گفت: از حکم زیست محیطی یک قاضی در این شهرستان برای 4 نفر متخلف شکار غیر مجاز جهت حمایت از توله خرس سیاە بلوچی به نام «لالین» خبر داد.

به گزارش کردپرس، کریم خضری با اعلام این خبر اظهار کرد: در جریان معرفی 4 نفر متخلف شکار غیر مجاز از طرف یگان حفاظت بە دادگستری اشنویە، جلیل پور رئیس شعبە 101 دادگاە کیفری 2 شهر اشنویە، یک حکم زیست محیطی صادر کرد.

او ادامه داد: بر اساس این حکم قاضی، هرکدام از این افراد را بە پرداخت دو میلیون و پانصد هزار تومان جمعا دە میلیون تومان جهت حمایت از توله خرس سیاە بلوچی به نام «لالین» محکوم کرد.

خضری ضمن تقدیر از صدور این حکم که در راستای حمایت از حیات وحش و محیط است، افزود: گونە خرس سیاە بلوچی کە با وجود یک نوار سفید رنگ بە شکل هفت بر روی سینە قابل شناسایی است، در مناطق جنوب شرق ایران زندگی می کند و از گونە های در آستانە انقراض (CR) است که در لیست قرمز اتحادیە جهانی حفاظت(IUCN) قرار دارد.

رئیس ادارە حفاظت محیط زیست اشنویە بیان کرد: لالین در زبان بلوچی بە معنای دختر زیباست و محیط بانان این نام را برای قلاده خرس ماده که در خرداد ماه سال جاری از دست قاچاقچیان در مسیر کرمان بە اصفهان کشف شد، انتخاب کرده اند.

او اضافه کرد: این خرس در حال حاضر با شرایط جسمی مناسب، در مجموعە پارک پردیسان تهران با نظارت سازمان محیط زیست نگهداری می شود.

گفتنی است؛ احکام سبز ابوطالب جلیل پور، قاضی اشنویه ای، مورد استقبال سازمان محیط زیست و دوستداران طبیعت در کشور قرار گرفتە است. وی مدتی قبل نیز تعدادی از متخلفین حوزە منابع طبیعی را بە پرداخت مبالغی جهت حمایت از «پیروز» گونە یوز ایرانی محکوم کرده بود
.

کد خبر 42451

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha