مدحت سنجر خواستار همبستگی همه نهادها برای نجات مردم زلزله زده شد

سرویس ترکیه - مدحت سنجر رئیس مشترک HDP خواستار همبستگی نهادهای دولتی، و نهادهای مدنی داخلی و خارجی برای نجات قربانیان زلزله شد.

به گزارش کردپرس، مدحت سنجر رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در سخنانی با بیان این که امروز روز همبستگی است، از نهادهای دولتی، نهادهای مدنی داخلی و نهادهای بین المللی خواستار حمایت از زلزله زدگان شد.

بنا بر اعلام سایت رسمی HDP، سنجر با شرکت در نشست اضطراری حزب از تشکیل ستاد بحران در ده استان زلزله زده و شهرستان های زیر مجموعه آنها خبر داد. او اعلام کرد که نمایندگان HDP به استان های مربوطه اعزام شده اند.

بنا بر اعلام رئیس مشترک HDP، هیأتی متشکل از شماری از نمایندگان و اعضای ارشد حزب به رهبری پروین بولدان رئیس مشترک این حزب عازم دیاربکر شدن اند. با این حال سفر سنجر و هیأت همراه او به دلیل مشکلات جوی به آدانا به تعویق افتاده است.

سنجر با بیان این که همه منابع دولتی باید برای کاهش خسارت های زلزله بسیج شوند گفت که بخش خصوصی نیز باید امکان های خود را برای کمک به قربانیان زلزله و بازسازی مناطق به کار بگیرد.

او از سازمان آفاد ترکیه خواست تا پذیرای تمام درخواست های حمایت و کمکی باشد که از سوی سندیکا ها و تشکل های بخش سلامت دریافت می کند.

رئیس HDP با بیان این که امروز روز همبستگی است نه حرف بیهوده زدن، از همه مردم در مناطق امن و دور از زلزله خواستار باز کردن درهای خانه هایشان به روی قربانیان زلزله شد.

سنجر با اشاره به بزرگی فاجعه رخ داده در کشور خوستار کمک و حمایت همه نهادهای مدنی و بین المللی در مناطق زلزله زده شد.

کد خبر 42434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha