اتحادیه میهنی از کاهش آرای خود در انتخابات می ترسد

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ درکجای دنیا حزبی که مروج سوسیال دموکراسی است بر علیه برگزاری انتخابات عمل می کند.عضو فراکسیون حزب دمکرات کردستان در مجلس عراق از اتحادیه میهنی به شدت انتقاد و اعلام کرد: این حزب از میزان کاهش آرای خود در انتخابات واهمه دارد، به همین دلیل برای تعویق انتخابات بهانه تراشی می کند.

به گزارش کردپرس به نقل از «باسنیوز»: «مریوان قرنی »: عضو فراکسیون پارتی در مجلس عراق اعلام کرد: درخواستهایی که اتحادیه مطرح کرده است همانطور که مشاهده می‌شود روز به روز افزایش می‌یابند، تنها می خواهند که انتخابات یکبار دیگر به تعویق بیافتد.
وی فاش کرد: پارتی از گذشته تابحال و در آینده هم خواهان برگزاری انتخابات است. در گذشته ریاست دولت اقلیم کردستان زمان انتخابات را تعیین می کرد و دولت به وظایف خود در تامین بودجه لازم برای کمیسیون عمل کرد، اما آنچه که باعث دشواری راه می شد خواسته های اتحادیه میهنی بود که پارلمان را مجبور به تصویب قانون تمدید فعالیت کرد.
«مریوان قرنی» تاکید کرد: تنها دلیل این ادعای اتحادیه میهنی کردستان وحشت از ریزش آرا خود است و اینکه حکمرانی و تسلط بر سلیمانیه را از دست بدهد‌ . مطمئنا اتحادیه میهنی شرایط خود را ارزیابی کرده است. در گذشته بسیار‌ی از رهبران با سابقه خود را نادیده گرفته است و بر علیه شخصیتهای وطن پرست داخل حزب اتحادیه میهنی عمل کرده است. شورای عالی سیاسی و منافع اتحادیه میهنی ، که اعضای آن اکثراً از سران عالیرتبه حزب هستند تعطیل شده است‌ ، ریاست مشترک اتحادیه میهنی خود و همه‌ی یارانش خانه نشین شده‌اند، حزبی که چنین شرایطی دارد طبیعی است که از میزان آرای کسب شده خود وحشت داشته باشد.
به اعتقاد این نماینده پارتی ، باید در اقلیم کردستان انتخابات برگزار شود و پارتی هم نمی تواند تا آخر به خاطر حفظ امنیت سیاسی و رعایت شرایط جناح های ائتلاف دولت با تعویق انتخابات موافقت کند، بلکه امسال باید انتخابات برگزار شود به همین دلیل اتحادیه میهنی باید هرچه زودتر از این بهانه گیری ها دست بکشد وبه خاطر آورد که در کجای دنیا حزبی وجود دارد که مدعی سوسیال دموکراسی است ولی برعلیه برگزاری انتخابات عمل می کند.

کد خبر 42362

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha