67 هزار مددجوی ایلامی نیازمند کمک های همه جانبه

سرویس ایلام - مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: بر اساس تفاهم نامه ای که امروز بین کمیته امداد و دادستان ایلام به امضاء رسید این دو دستگاه در زمینه ارائه خدمات قضایی و حقوقی رایگان به مددجویان و همچنین کمک به خانواده‌های بی سرپرست و دارای فرزند یتیم همکاری می کنند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، رضا طاهری در نشست مشترک مدیرکل و معاونین کمیته امداد استان ایلام با دادستان و تعدادی از قضات استان بیان کرد: کمیته امداد در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت قوه قضائیه در ارائه خدمات قضایی رایگان به خانواده های مددجو، این تفاهم نامه را با دادستانی ایلام امضاء کرده است.

وی ادامه داد: حمایت دستگاه قضایی استان و کارکنان دادگستری استان از ایتام و خانواده های نیازمند، بهره گیری از مجازاتهای جایگزین حبس در راستای کمک و خدمت حمایتی به مددجویان،استفاده از ظرفیت وکلای نیکوکار، استفاده از ظرفیت دفاتر الکترونیکی قضایی و معافیت مددجویان از پرداخت هزینه های دادرسی، ایجاد اشتغال برای خانواده های زندانیان و ارائه مشاوره های حقوقی رایگان به مددجویان از جمله موارد این تفاهم نامه و همکاری کمیته امداد با دستگاه قضایی استان است.

طاهری با عنوان اینکه هم اکنون حدود 67 هزار نفر مددجو و نیازمند در استان مورد حمایت کمیته امداد هستند افزود: این افراد شامل: سالمندان، زنان سرپرست خانوار، بیماران صعب العلاج و زمین گیر، کودکان یتیم و نیازمند، کودکان دارای سوء تغذیه، دانش آموزان و دانش جویان و اقشار نیازمند دیگری هستند که با توجه به مشکلات اقتصادی رفع نیازهای همه جانبه این افراد مستلزم مشارکت گروههای خیرین و دستگاههای گوناگون است.

بخشنده دادستان استان ایلام نیز در این نشست گفت: بر اساس تفاهم نامه امضاء شده بستر همکاری جدید و همه جانبه ای بین کمیته امداد و دستگاه قضایی استان فراهم می شود که مبنای این همکاری ها در راستای کمک به ایتام، اشتغال نیازمندان، مهارت آموزی به مددجویان دارای استعداد و همچنین بهره گرفتن از ظرفیت وکلای نیکوکار قوه قضائیه در راستای خدمت رایگان به مددجویان در فرایندهای دادرسی است.

در ادامه این نشست علاوه بر امضای تفاهم نامه همکاری، تعدادی از مددکاران برتر استان، وکلای نیکوکار و مددجویان نخبه مورد حمایت کمیته امداد استان تجلیل شدند.

کد خبر 42361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha