پناهجویان در ترکیه، قربانیان خشونت و نژادپرستی و نیروی کار ارزان 

سرویس ترکیه - عضو کانون وکلای وان نسبت به موضوع نفرت افکنی و خشونت علیه پناهجویان و سوء استفاده از آنان به عنوان نیروی کار ارزان هشدار داد.

به گزارش کردپرس، محمت نوری کوچاک عضو کمیسیون مهاجرت و پناهندگی کانون وکلای وان در سخنانی نسبت به وضعیت اسفناک پناهجویان در ترکیه هشدار داد و گفت آنها قربانیان اصلی خشونت و نفرت از بیگانه هستند و در طول پناهجویی خود در معرض انواعی از خشونت ها مانند تجاوز و سوء استفاده به عنوان نیروی کار ارزان قرار می گیرند.

بنا بر گزارش روزنامه اورنسل، بسیاری از پناهجویان و مهاجرانی که از خشونت و جنگ در کشورهای خود فرار کرده و به هر طریقی شده خود را به خاک ترکیه می رسانند، با انواعی از خشونت ها و سوء رفتارهایی مواجه می شوند که به کرامت انسانی آنها آسیب می زند. در روزهای گذشته زنی پناهجو به نام ل.م در وان توسط دو نیروی نظامی مورد تجاوز قرار گرفت.

محمت نوری کوچاک در واکنش به این واقعه در گفتگو با اورنسل گفت: «قاچاقچیانی که این افراد را به اینجا می آورند پول خود را پیش از همه چیز می گیرند. این افراد اگر موفق شوند تا از مرز عبور کنند در اینجا قربانی انواعی از خشونت می شوند. آنها بدون بیمه در کارهای سیاه (کار بدون ثبت رسمی و قرار داد و بیمه در حوزه خدمات و با کمترین حقوق) مشغول به کار می شوند. آنها قربانی نژادپرستی و نفرت می شوند. گاهی مجبور به گدایی می شوند. آنهایی که برای فرار از این وضعیت از ترکیه فرار می کنند، اغلب در مسیرهای خطرناک فرار جان خود را از دست می دهند.»

کوچاک با اشاره به حادثه تجاوز به زن پناهجویی که به تازگی به خاک ترکیه رسیده بود گفت: «این اولین مورد نبوده و آخرین آن نیز نخواهد بود. جنایت های فاش نشده بسیاری در این جا رخ داده است.»

کوچاک با اشاره به سخنان نفرت انگیزانه و نژادپرستانه رهبران احزاب ترکیه درباره پناهجویان گفت: «بیشتر کسانی که مرتکب جنایت علیه پناهجویان می شوند قدرت خود را از همین جا کسب می کنند.»

او با بیان این که تنها راه حل مسئله پناهجویان برقراری صلح است، گفت: «وعده های انتخاباتی اخراج پناهجویان نمی تواند راه حل مسئله پناهجویان باشد. باید محیطی صلح آمیز برای تحقق زیست همراه با کرامت انسانی برای این پناهجویان فراهم کرد.»

کد خبر 42219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha