تجلیل از ۲۷ هنرمند در افتتاحیه  جشنواره هنرهای تجسمی فجر کرمانشاه

سرویس کرمانشاه _ پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با حضور پیشکسوتان و هنرمندان این عرصه در محل نگارخانه میرزا رضا کلهر مجتمع فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار شد.

به گزارش کردپرس؛ دبیر پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در کرمانشاه بیان کرد: در این جشنواره از ۵۳ اثر هنرمندان و پیشکسوتان استان کرمانشاه رونمایی شد و از ۲۷ استاد و هنرمند با ۱۳ اثر خوشنویسی ،سه اثر نقاشی، چهار کاریکاتور، دو اثر تذهیب‌و نگارگری، سه گرافیست، یک مجسمه‌ساز و یک کاغذ آهار مهره تجلیل شد.

مرتضی باقری اظهار کرد: این جشنواره که بصورت نمایشگاهی در سراسر کشور برگزار شد طی دوسال متوالی در کرمانشاه برگزار شد که در سال گذشته از ۱۲ هنرمند و امسال نیز از ۲۷ هنرمند این عرصه تجلیل شد که از این تعداد ۱۲ هنرمند توسط وزارت‌خانه و ۱۵ هنرمند نیز توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تجلیل شدند.

در ادامه علی صفدری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه آثار ارزشمند حاصل تفکر هنرمندان است، گفت: در دنیای امروز تلاش می‌شود که هنرمندان ما متفکر نباشند.

علی صفدری، در آیین افتتاح جشنواره هنرهای تجسمی فجر، با بیان اینکه خلق هنر ملزومات خاص خود را دارد، گفت: یکی از مهمترین ضروریات برای خلق یک اثر هنری، تفکر است و هنرمند بعد از یک تفکر عمیق است که می‌تواند خلق اثر داشته باشد.

وی افزود: دومین الزام برای خلق یک اثر هنری آرامش است و هنرمندی که آرامش دارد می‌تواند به خلق هنر دست بزند.

صفدری دقت را هم عامل ضروری دیگر برای خلق یک اثر هنری دانست و افزود: وجود این سه عامل تفکر، آرامش و دقت است که موجب می شود یک اثر ارزشمند هنری خلق شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تاکید کرد: متاسفانه دنیای امروز به دنبال این است که هنرمند ما متفکر نباشد و این زنگ خطری است که همه باید نسبت به آن هوشیار باشیم.

صفدری گفت: هنرمند وقتی اهل تفکر و تامل باشد می‌تواند وضعیت و شرایط جامعه خود را بشناسد و از هنر خود برای انتقال پیام درست به جامعه بهره گیرد.

این مسئول گفت: زمانی که تفکر پشت یک هنر نهفته باشد، آن زمان است که پیام هنر به درستی به جامعه منتقل می‌شود و آن زمان است که هنرمند به رسالت خود در فرهنگ سازی جامعه با استفاده از زبان هنر عمل می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه هنرمندان باید دین خود را به جامعه و مردم خود ادا کنند، گفت: این دین همان فرهنگ سازی از طریق زبان هنر است و هنرمندان متفکر در این زمینه می‌توانند پیشتاز بوده و آثار ارزشمند و ماندگار خلق کنند.

صفدری در ادامه با قدردانی از تمام هنرمندان فهیم استان، گفت: وظیفه ما است که از هنرمندان متفکر و ارزشمند استان تجلیل و قدردانی کنیم و در همین راستا امروز تجلیل از تعدادی از هنرمندان هنرهای تجسمی استان در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در روزهای آینده از جمعی از هنرمندان حوزه تئاتر و سینمای استان هم در آستانه برگزاری جشنواره فیلم فجر تجلیل خواهد شد.

در پایان این مراسم از هنرمندان برگزیده تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 42169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha