انتشار مبالغ دریافتی شرکتهای نفتی از اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان_موسسه روبین برای شفافیت پروژه‌های نفتی، در گزارشی براساس اطلاعات آماری که در اختیار دارد مبالغی که تعدادی از شرکتهای استخراج کننده نفتی از اقلیم کردستان دریافت کرده‌اند همراه با سطح تولید چاههای نفتی را منتشر کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از «دراو میدیا»: براساس این گزارش مبالغی که ۱۱ شرکت نفتی در سال ۲۰۲۲دریافت کرده‌اند از ۸چاه نفتی از کل ۱۰چاه نفت اقلیم، مبلغ ۳میلیاردو ۱۱۵ میلیون و ۸۰۰هزار دلار بوده است.
دولت اقلیم در تاریخ سپتامبر ۲۰۲۲ دست به اصلاح بندهای قراردادهای نفتی که مخصوص مبنای تعیین قیمت نفت هستند زده است، قیمت نفت اقلیم کردستان براساس بنج مارک برنت تعیین شده است که یک استاندارد جهانی است اما بعد از این اصلاح قیمت که به امضای شرکتهای نفتی هم رسیده است ،بندهایی که براساس آنها قیمت نفت اقلیم تعیین شده است به استاندارد کردستان بلند (KTB) تغییر کرده است.
همانطور که شرکتهای نفتی می گویند این اصلاح با هدف رونق دادن به شرایط کنونی بازار و برای فروش از طریق بندر جهان و فراهم نمودن شرایط لازم برای ارتقاء کیفیت نفت بوده است.
این شرکتها مدعی هستند که نتایج نهایی و تاثیر گذار این اصلاح قیمت هنوز مشخص نیست در صورت لزوم اطلاعات تازه ارائه خواهد شد.

کد خبر 42071

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha