برخورداری 99 درصدی جمعیت کردستان از گاز طبیعی

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: عملیات اجرایی گازرسانی در 136 روستای کردستان فعال است که با بهره برداری از آنهاتمامی روستاهای استان گازدار شده و کردستان، استان سبز می شود.

به گزارش کرد پرس، احمد فعله گری گفت: تأمین زیرساخت ها به ویژه در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته مصداق بارز برقراری عدالت اجتماعی است.

وی اظهار کرد: خدمت به محرومان به ویژه روستائیان از اهداف اصلی و استراتژیک شرکت گاز استان کردستان است و عملکرد این شرکت در گسترش زیرساخت های تامین انرژی برای ساکنان روستا فراتر از حد انتظار بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان افزود: گازرسانی به نقاط صفر مرزی در شهرستان های بانه و مریوان نشانگر این تلاش و همت است.

فعله گری ادامه داد: افزایش رضایت مردم ازعملکرد مطلوب شرکت گاز در تامین مستمر گاز طبیعی و توسعه آن بیانگر موضوع فوق است و با عزم راسخ و توانی که در این شرکت قابل مشاهده است، امیدواریم با استفاده حداکثری از ظرفیت های قانونی و همدلی مسئولین شاهد بهره مندی تمامی روستاهای باقی مانده و واجدشرایط از این نعمت خدادادی باشیم.

وی یادآور شد: اهمیت گاز طبیعی به عنوان محور توسعه پایدار، به عنوان یک زیرساخت مهم در راستای توانمندسازی روستاها با تکیه بر ظرفیت محلی به خصوص در بخش کشاورزی و معدنی و ایجاد صنایع تبدیلی می تواند در رشد و توسعه روستاها مثمرثمر باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با بیان اینکه جمعیت یک هزار و 644 روستای استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند، بیان کرد: تا پایان آذرماه سالجاری تعداد یک هزار و 507 روستا به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده و اکنون نیز عملیات گازرسانی در 136 روستای استان فعال است.

فعله گری درصد نفوذپذیری گاز در جمعیت شهری کردستان را 100درصد و در جمعیت روستایی 98 درصد اعلام کرد و گفت: در مجموع 99 درصد از کل جمعیت استان کردستان زیر پوشش گاز طبیعی قرار دارد.

وی افزود: براساس برنامه ریزی های صورت گرفت پروژه های گازرسانی به 136 روستای استان همزمان با دهه مبارک فجر سال جاری و هفته دولت سال آینده به بهره برداری می رسند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان اظهار کرد: امسال 23 روستا به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شدند و یک روستا هم در دست اقدام است که با گازدار شدن روستاهای در دست اجرا، تمام روستاهای استان کردستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد و کردستان، استان سبز خواهد شد.

فعله گری اشاره ای به کوخ های شهرستان بانه داشت و ادمه داد: در شهرستان بانه چند مجموعه مسکونی 5 الی 15 خانوار بنام کوخ وجود دارد که در تقسیمات کشوری جز روستا محسوب نمی شود ولی شرکت گاز استان کردستان در راستای مسئولیت های اجتماعی و عدالت اجتماعی نسبت به گازرسانی به این مناطق مسکونی اقدام و تاکنون 45 مورد را گازدار و برای 60 مورد دیگر هم برنامه ریزی شده که به زودی به شبکه سراسری گاز طبیعی خواهند پیوست.

کد خبر 42039

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha