لذت  گردشگری، یک حق همگانی  / رامین پی بردی

سرویس کرمانشاه _ رامین پی بردی از فعالان و صاحب نظران شناخته شده حوزه گردشگری کرمانشاه و از برنامه ریزان رویدادهای جشن شکرگزاری انار در منطقه اورامان و رویداد کرمانشاه و کردستان 2020 در یادداشتی به ضرورت مناسب سازی مجموعه های گردشگری و خدماتی مانند هتل ها، مهمانسراها، اقامتگاههای بوم گردی، خانه مسافرها، رستوران ها و ... برای سهولت دسترسی افراد معلول، سالمند، کم توان و یا خانواده های داری اطفال خردسال پرداخته است .

خبرگزاری کردپرس _ این نوع از گردشگری افرادی با نیازهای دسترسی شامل معلولینی با ناتوانی های حرکتی، بصری، شنوایی و شناختی را قادر می سازد که به طور مستقل و بر اساس اصول برابری و اقتدار از امکانات در دسترس، خدمات، محصولات و محیط که مطابق با اصول جهانی طراحی شده اند؛ استفاده کنند. این تعریف در برگیرنده تمامی افراد حتی مسافرینی که با کالسکه و بچه سفر می کنند و معلولین و سالخوردگان نیز می شود.
طراحی مقاصد گردشگری، محصولات، اطلاعات به گونه ای که در صدد رفع نیاز افراد با خواسته و احتیاجات خاص باشد تا این دسته از افراد با حفظ کرامت و استقلال فردی بتوانند سفر کنند. به عبارت دیگر منظور از گردشگری برای همه یعنی امکانپذیر نمودن فضاها و تاسیسات گردشگری برای همه اقشار گردشگران با هر نوع محدودیتی اعم از معلولیت، سالمندی، کودکان، زنان باردار و بیماران خاص می باشد.
با توجه به اینکه جمع قابل توجهی از جمعیت کشور دارای این گونه محدودیتها هستند و عموما نیز افرادی را به همراه دارند به همین دلیل بخش بزرگی از بازار گردشگری را به خود اختصاص داده و در صورت مناسب سازی و استاندارسازی تاسیسات گردشگری، می توانند انتفاع فراوانی را به خصوص در ایام غیر پیک برای صنعت گردشگری منطقه به ارمغان آورند.
امروزه برهمه تاسیسات گردشگری مشتمل بر هتل ها، مهمانسراها، اقامتگاههای بوم گردی، خانه های مسافر، رستوران ها و ... بسیار لازم و ضروریست که امکانات موجود را به نحوی طراحی نمایند که گردشگران دارای محدودیت بتوانند به سهولت و با رضایت کافی از خدماتشان بهره مند شوند.
از جمله اولویت ها و شعارهای سازمان جهانی گردشگری توسعه بهینه فضاها و تاسیسات گردشگری برای بهره مندی کامل و بدون مزاحمت اقشار گردشگری با محدودیتهای خاص است که امیدواریم مالکین تاسیسات گردشگری به این مهم توجهی ویژه نموده و خاطره بسیار خوبی را برای این دسته از گردشگران فراهم نمایند.

کد خبر 41978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha