تاثیر منفی حمایت آمریکا از کردهای سوریه بر روابط واشنگتن- آنکارا

سرویس جهان- وزیر خارجه اسبق ترکیه تاکید کرد که حمایت قوی آمریکا از کردهای سوریه یکی از عوامل اصلی سردی روابط میان ترکیه و آمریکاست.

به گزارش کردپرس، یاشار یاکیش، وزیر خارجه اسبق ترکیه و از بنیانگذاران حزب عدالت و توسعه ترکیه در یادداشتی که به بررسی مواضع ترکیه و آمریکا در پی دیدار وزرای خارجه دو کشور پرداخته، نوشت: یکی از حسن های این دیدار این بود که دو طرف بر سر این که بر سر چه چیزهایی با هم اختلاف نظر دارند به توافق رسیدند.

او در یادداشت خود که در روزنامه انگلیسی زبان عرب نیوز منتشر شده، ادامه داد دو طرف بر سر حمایت آمریکا از کردهای سوریه، بحث گسترش ناتو و اختلاف نظر ترکیه و سوئد بر سر این موضوع، عدم فروش جنگنده های اف 16 به ترکیه و همچنین منازعات ترکیه و یونان به عنوان مظاهر اختلافات دو طرف گفتگو کردند.

از نگاه وزیر خارجه اسبق ترکیه یکی از مسائل مهمی که روابط واشنگتن-آنکارا را تحت تاثیر قرار داده حمایت آمریکا از کردهای سوریه است.

از نظر او آنکارا همچنان واشنگتن را برای خروج نیروهای کرد سوریه از شهر منبج در غرب فرات در سوریه تحت فشار می دهد و از تمایل خود برای انجام عملیات نظامی زمینی علیه کردهای سوریه نیز دست نکشیده است.

او با اشاره به این که آمریکا هم به حمایت قوی از کردهای سوریه ادامه می دهد، تاکید کرده است که این مسئله بر روابط آنکارا-واشنگتن سایه انداخته است.

کد خبر 41802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha