اعتراضی به نامزدی قلیچدار اوغلو نداریم

سرویس ترکیه - حزب آینده ترکیه اعلام کرد که اعتراضی به نامزدی کمال قلیچدار اوغلو رهبر CHP در انتخابات آتی ریاست جمهوری ندارد.

به گزارش کردپرس، در پی انتشار اخباری مبنی بر عدم موافقت حزب آینده ترکیه به ریاست احمد داوود اوغلو نخست وزیر اسبق ترکیه، با کاندیداتوری کمال قلیچدار اوغلو رئیس حزب جمهوری خواه خلق (CHP) در انتخابات ریاست جمهوری آتی، ستاد مرکزی این حزب اعلام کرد که هیچ اعتراضی به نامزدی رهبر CHP برای ریاست جمهوری ندارد و از نامزدی هر کدام از 6 رهبر اپوزیسیون حمایت خواهد کرد.

یکی از اعضای ستاد مرکزی حزب آینده در گفتگو با جمهوریت گفت: «اعضای این حزب برای بررسی وضعیت کشور به سراسر ترکیه سفر می کنند. اگرچه پیشتر نارضایتی هایی از اعلام نامزدی رهبر CHP وجود داشته است، اما اکنون با رأی دهندگانی منسجم مواجه هستیم که از هر نامزدی که اپوزیسیون ششگانه معرفی کند، حمایت می کنند. همه رهبران احزاب ششگانه افراد ارزشمندی هستند و ما نیز هر کسی را که از میان این شش تن نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود حمایت خواهیم کرد.»

به نوشته جمهوریت، پیشتر نیز اخباری مبنی بر موافقت ضمنی حزب دموکرات، حزب سعادت و حزب دموکراسی و پیشرفت (DEVA) با نامزدی کمال قلیچدار اوغلو منتشر شده بود.

گفتنی است، پس از اعلام رسمی زمان برگزاری انتخابات از سوی رئیس جمهور ترکیه، رایزنی ها بر سر معرفی نامزد انتخابات ریاست جمهوری از سوی احزاب ششگانه اپوزیسیون ترکیه بالا گرفته است. بر اساس اخبار غیر رسمی احتمال نامزدی فردی خارج از 6 رهبر اپوزیسیون ششگانه بسیار بعید می رسد و احتمالا یکی از همین 6 نفر نامزد انتخابات ریاست جمهوری آتی خواهد بود.

کد خبر 41756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha