خرید F-16 و عضویت فنلاند و سوئد به هم ربطی ندارند/با آمریکا درباره همکاری در زمینه مبارزه با PKK گفتگو می کنیم

سرویس ترکیه - چاووش اوغلو خرید F-16 و همکاری با آمریکا در زمینه مبارزه با PKK را از محورهای مهم دیدار با بلینکن توصیف کرد.

به گزارش کردپرس، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه پس از دیدار با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود اعلام کرد که درخواست آنکارا برای خرید جنگنده های F-16 و عضویت سوئد و فنلاند در ناتو به هم ارتباطی ندارند و کنگره نباید آنها را مرتبط با هم نشان دهد. او همچنین پیش از نشست یکی از موضوعات مهم آن را تکرار خواست های ترکیه در زمینه همکاری برای مبارزه با نیروهای PKK در منطقه عنوان کرد.

بنا بر گزارش آناتولی، چاووش اوغلو پس از دیدار با بلینکن در حاشیه دومین اجلاس وزیران مکانیسم استراتژیک ترکیه-آمریکا، دیدار با وزیر امور خارجه آمریکا را سازنده دانسته و محور آن را بحث و رایزنی پیرامون موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای از جمله درخواست ترکیه برای خرید جنگنده‌های F-16 اعلام کرد.

وی ضمن اشاره به بررسی همه‌جانبه تقاضای آنکارا برای کیت نوسازی جنگنده‌های F-16 و خرید جنگنده‌های جدید، تاکید کرد: «درخواست ترکیه برای خرید جنگنده‌های F-16 و عضویت سوئد و فنلاند در ناتو به هم ارتباطی ندارند و کنگره آمریکا نباید آنها را مرتبط به یکدیگر نشان دهد.»

گفتنی است، بنا بر اعلام پایگاه رسمی وزارت خارجه آمریکا، چاووش اوغلو در دیدار با بلینکن همچنین درباره همکاری دو کشور در زمینه «انتظارات ترکیه از آمریکا در زمینه مبارزه با تروریسم» گفتگو کرده است. چاووش اوغلو در این دیدار گفته است: «ما انتظارات خود را تکرار می کنیم و در مورد چگونگی تقویت همکاری در زمینه مبارزه با "تروریسم"، از جمله داعش و PKK، و تحولات اوکراین گفتگو می کنیم. بدیهی است سوریه، مدیترانه شرقی، خاورمیانه و قفقاز نیز در دستور کار ما هستند.»

کد خبر 41636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha