برگزیدگان جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا معرفی شدند

سرویس آذربایجان غربی- برگزیدگان پنجمین جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا با حضور اهالی فرهنگ و هنر در شهرستان خوی معرفی شدند.

به گزارش کردپرس، دبیر پنجمین جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا پنجشنبه شب در آئین اختتامیه پنجمین جشنواره ملی شمس و مولانا در خوی افزود: در این مراسم گروه «راز» از شیراز و گروه «اخوان» از کردستان به صورت مشترک مقام نخست را کسب کردند، گروه‌های «دورپور» از خراسان رضوی و «مشتاق» از گلستان مقام دوم مشترک و گروه «فرواک» از تهران مقام سوم را از آن خود کرد و گروه «اغور» از خوی نیز به مقام چهارم دست یافت.

رضا جعفرپور ادامه داد: در این جشنواره از استاد اطهری استاد تار ایرانی از شهرستان خوی و همچنین اسفندیار قره باغی به صورت ویژه تجلیل شد.

وی اظهار کرد: ۲۸۱ اثر موسیقی سنتی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس، تهران، لرستان و کردستان به دبیرخانه پنجمین جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا ارسال شده بود.

پنجمین جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا در روزهای ٢٠ تا ٢٢دی با مشارکت فرمانداری، شهرداری، موسسه تولیت شمس تبریزی و اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوی برگزار ‌شد.

کد خبر 41377

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha