کردهای مقیم فرانسه ترکیه را عامل قتل فعالان کرد می دانند

سرویس جهان- کردهای مقیم فرانسه معتقدند قتل سه فعال کرد در اواخر سال جاری به مخالفت با خارجیان ربطی ندارد بلکه عمدا کردها هدف گرفته و فرانسه نیز در مجازات متهمان اهمال می کند.

به گزارش کردپرس، قتل سه فعال کرد مقیم فرانسه در اواخر سال گذشته که در 10 سالگی ماجرای قتل سه فعال دیگر کرد در پاریس در سال 2013 اتفاق افتاد ،جامعه کردهای مقیم فرانسه را دچار شک کرد.

خبرگزاری فرانسه و شبکه رادیو ملی آمریکا در گزارش هایی پیرامون این حادثه از خشم و عصبانیت کردهای مقیم فرانسه خبر دادند. کردهای مقیم این کشور ترکیه را عامل این قتلها دانسته و فرانسه را نیز به اهمال در بازداشت متهمان و اجرای عدالت متهم می کنند.

آریا آرانج کابورانی، شهروند کرد مقیم فرانسه به رادیو ملی آمریکا گفته است هیچ کدام از کردهای مقیم فرانسه معتقد نیستند که قتل فعالان کرد بر اثر نفرت از پناهندگان خارجی اتفاق افتاده است زیرا به گفته او، در همان خیابانی که مرکز فرهنگی کردها در پاریس واقع شده، جوامع بارز دیگری که به راحتی خارجی بودن آنها محرز است هدف حمله فرد مهاجم قرار نگرفته و او مستقیما وارد مرکز فرهنگی کردها شده و فعالان کرد را به رگبار بسته است. پلیس فرانسه فرد مهاجم را یک کارگر بازنشسته 69 ساله معرفی کرد که سابقه اعمال خشونت علیه خارجیان دارد.

نیکول دابیوس، شهروند فرانسوی نیز با اشاره به این که همچنان پرونده قتل سه فعال کرد در ده سال پیش حل نشده باقی مانده، گفت: چرا باید فرد مهاجم از میان این همه شهروند خارجی مقیم فرانسه کردها را برای انتقام گرفتن انتخاب کند.

کندال نزان، مدیر مرکز فرهنگی کردها در پاریس نیز با اشاره به این که تنها متهم قتل سه فعال کرد در ده سال پیش، با مرگ مشکوک او در زندان وقبل از محاکمه اش همچنان حل نشده باقی مانده، به رادیو ملی آمریکا گفت اهمال در چنین پرونده ای باعث شد ده سال بعد هم فعالان کرد مقیم فرانسه هدف قرار گیرند.

پیر بونوا، فعال عضو انجمن فرانسوا میتران نیز اروپا و فرانسه را در حمایت و محافظت کردها ناتوان توصیف کرد و گفت اروپا نباید در محافظت از کردها- البته نه به خاطر مبارزه آنها با داعش- کوتاهی کند.

خبرگزاری فرانسه نیز از بازماندگان قربانیان قتل های 2022 و 2013 در پاریس نقل کرده است که فرانسه اقدام جدی در اجرای عدالت در مورد قتل کردها انجام نداده است. آنها معتقدند ترکیه در این گونه اقدامات با توجه به تقابل 40 ساله با کردها دست دارد.

کد خبر 41136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha