۱۱۷ زندانی زندان های کردستان آزاد شدند

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: ۱۱۷ نفر از زندانیان واجد شرایط استان از زندان آزاد و به آغوش خانواده هایشان بازگشتند.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام سیدحسین حسینی در مراسم آزادی زندانیان واجد شرایط که در سالن اجتماعات زندان مرکزی سنندج برگزار شد، گفت: در سومین سالگرد شهادت سردار دلها، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی این طرح با کمک خیرین استان، ظرفیت‌های ستاد دیه استان، گذشت شکات و سایر ارفاقات قانونی اجرا شد.

وی اظهار کرد: در بخش محکومین جرایم مالی، ۲۵ پرونده قضایی مورد بررسی قضات استان قرار گرفت که برای تعداد ۱۷ نفر از این افراد با مساعدت ستاد دیه، اعسار و گذشت شکات مجموعا مبلغ یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان پرداخت شد و زمینه آزادی این افراد فراهم شد.

رئیس کل دادگستری کردستان افزود: در اجرای این طرح، تعداد ۱۱۷ نفر از زندانیان شامل محکومین مالی، جرایم غیر عمد و همچنین تعدادی از افرادی که در اغتشاشات اخیر نقشی در تخریب و سلب آسایش و امنیت نداشته اند، مستحق تخفیف مجازات شده و از زندان آزاد شدند.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه طرح پایش زندانیان استان با برنامه ریزی هدفمند در دادگستری استان دنبال می شود، ادامه داد: همزمان با اجرای این طرح و آزادی این تعداد از زندانیان، با حضور تمامی قضات محاکم و دادسرای عمومی و انقلاب استان، به مشکلات و درخواستهای حقوقی و قضایی آنها رسیدگی شد.

کد خبر 41055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha