آماده باش ٥٤ اکیپ نظارتی بر بازار /با افراد سودجو برخورد می شود

سرویس آذربایجان غربی- رییس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از آماده باش ۵۴ اکیپ نظارتی در بازار استان خبرداد و گفت: این طرح نظارتی ویژه شب یلدا از ۲۲ آذرماه جاری آغاز شده و تا دوم دی ماه ادامه دارد.

به گزارش کردپرس، اکبر کرامتی گفت: طرح تشدید نظارت بر بازار کالاهای اساسی و پرمصرف مورد نیاز شب یلدا توسط ۱۵اکیپ در شهرستان ارومیه و در مجموع ۵۴ اکیپ در سطح استان با همکاری بازرسین قرارگاه تامین امنیت غذایی ،بازرسان سازمان صمت، بسیج اصناف، پلیس امنیت اقتصادی ، اتحادیه های مربوطه و سازمان تعزیرات حکومتی از ۲۲ آذرماه در سطح استان شروع شده و تا ۲ دی ماه ادامه خواهد یافت.

کرامتی با اشاره به اجرای مانور سراسری اعزام اکیپهای نظارت و پایش بازار به ایسنا افزود: در این مانور در قالب اعزام تیم‌های بازرسی دونفره از میادین میوه و تره بار، عمده فروشی‌ها، خرده فروشی ها، سوپر مارکت ها، واحدهای تولیدی و عرضه محصولات کشاورزی بازدید به عمل خواهد آمد.

او ادامه داد: بازرسان ضمن بررسی کامل نظارت بر تعیین قیمت‌های مصوب کالاهای اساسی، بررسی نصب اتیکت قیمت گذاری کالا توسط فروشندگان به منظور خرید آسان و معقول شهروندان عزیز استان انجام می گیرد.

کرامتی تاکید کرد: قیمت و کیفیت کالاهای اولویت دار شامل میوه، گوشت قرمز و مرغ ، انواع نان های صنعتی و فراورده های لبنی و .. که مصرف بیشتری در شب یلدا دارند در این طرح بازرسی و با افراد سودجو برخورد قانونی خواهد شد.

رییس جهاد کشاورزی همچنین از تشدید نظارت ها بر واحد های نانوایی ارومیه خبر داد و گفت: همه روزه گشت ویژه نظارت و بازرسی از واحد های نانوایی به عمل می آید که در پی اعلام نارضایتی شهروندان از وضعیت قیمت نان در شهرستان ارومیه و طی بازرسی های صورت گرفته امروز همچنین ۴ واحد نانوایی در سطح شهرستان ارومیه که اقدام به کم فروشی و گرانفروشی کرده بودند ، توسط اکیب های نظارتی پلمب می شوند.

او تصریح کرد: اصناف مکلف به درج قیمت و صدور فاکتور به مشتریان و نیز ارائه فاکتور خرید به بازرسان جهت کنترل قیمت ها هستند و در غیر این صورت تحت عنوان واحد متخلف به مراجع قضایی و نظارتی معرفی خواهند شد.

رییس جهاد کشاورزی در پایان گفت: از شهروندان درخواست می کنیم هر گونه تخلفات صنفی اعم از گران فروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی ، احتکارو سایر موارد را به سامانه پاسخگویی ۱۸۶۶ جهاد کشاورزی، ۱۲۴ سازمان صمت یا ۱۳۵ تعزیرات حکومتی گزارش دهند.

کد خبر 40622

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha