روز جهانی داوطلبان هلال احمر در ایلام گرامی داشته شد

سرویس ایلام - با حضور داوطلبان هلال احمر استان ایلام و جمعی از مسئولین کشوری و استانی، روز جهانی داوطلب گرامی داشته شده و از فعالان این عرصه تقدیر به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، وحید سلیمی رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور در این همایش گفت: از میان ۱۹۲ کشور جهان جمعیت هلال احمر ایران در بین پنج کشور برتر صلیب سرخ و هلال احمر دنیا قرار گرفته و به پاس خدمات گسترده داوطلبانه این جمعیت، جایزه هانری داویسون را دریافت کرده و داوطلبان ایران بر اساس خدماتی که بویژه در ایام اربعین به مردم ارائه می دهند، گسترده و پیشرو است که این توفیق خدمت گذاری لطفی از جانب خداوند به این قشر زحمت کش است که وقت خود را صرف خدمات رسانی بی منت به خلق می کند.

سلیمی در ادامه با اشاره به ظرفیت داوطلبان و تخصص های این قشر در عرصه های مختلف افزود: برای خدمات رسانی به مردم اعم از نیازمندان، مناطق محروم، حادثه دیدگان و سایر اقشار هلال احمر همواره فعال بوده و با تخصص های خود منشا خدماتی چون نذر آب، کاروان های سلامت و درمان، پویش های معیشتی، نوشت افزار و دیگر اقدامات برای جامعه هدف اقدام کرده است.

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر افزود: از سوی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر به افراد جامعه ۱۸۰ میلیارد تومان خدمات دارویی و درمانی انجام و از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۷ کاروان با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان، طبق اهداف بشر دوستانه جمعیت هلال احمر با هدف ارائه خدمات رایگان بهداشتی، درمانی، در مناطق محروم استان به ارائه خدمات پرداخته اند.

در ادامه این مراسم غلامرضا علیمحمدی ریس سازمان هلال احمر استان ایلام نیز در سخنانی گفت: در روستاهای دارای ظرفیت ایجاد خانه های هلال، با حمایت دهیاران خانه های جدید راه اندازی می شوند، همچنین در حال حاضر ۷۲ خانه هلال روستایی در سطح استان وجود دارد.

علیمحمدی ادامه داد: بانک امانات تجهیزات پزشکی با هدف کمک به بیماران نیازمند در تامین کالاهای پزشکی راه‌اندازی شده است و تجهیزات پزشکی چون کپسول اکسیژن، ویلچر، دستگاه اکسیژن ساز و تختخواب در ۹ شهرستان به صورت امانت به بیماران متقاضی داده می شود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار امام جمعه ایلام نیز در سخنانی اظهار داشت: هلال احمر که در خدمت مردم است، ذخیره معنوی برای حادثه دیدگان و نیازمندان است.

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار اضافه کرد: کمک داوطلبان جمعیت هلال احمر برای رضایت خداوند متعال و با نیت کمک به خلق و رسیدگی و کمک به نیازمندان توفیقی است که نصیب جمعیت هلال احمر و قشر داوطلبان شده است.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: خدمت رسانی های خودجوش، بی منت و متنوع داوطلبان جمعیت هلال احمر و سایر بخش های این جمعیت به نیازمندان و حادثه دیدگان بدون شک ذخیره ای ارزشمند برای فردای قیامت این افراد خواهد بود.

سعید هژبری معاون عمرانی استاندار ایلام نیز در ادامه این مراسم گفت: در گذشته های دور کشور و جامعه ما به نوع دوستی و همدلی مشهور بوده و رخنه بی تفاوتی در بین مردم هنگام بروز حوادث و مشکلات یک زنگ خطر در جامعه است و باید حس انفاق، ایثار و گذشت در جامعه جان بگیرد و حضور خودجوش نیروهای جعمیت هلال احمر در همه عرصه ها و سوانح مشوقی موثر برای همه ما باشد.

وی تاکید کرد: امدادگران هلال احمر در همه زمان‌ها و دوران‌ها پای کار بوده و هستند و اوقات تعطیلات نوروزی، اربعین، سفرهای تابستانی و حوادث مختلف حضور جمعیت هلال را احمر پررنگ تر و درخشان تر می کند.

در ادامه این مراسم از فعالان حوزه داوطلبی هلال احمر تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 40621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha