مصوبه ۳۰ درصدی تولید در شرکت های پایین دستی پتروشیمی مغایر با رونق اقتصادی

سرویس ایلام - تعدادی از تولیدکنندگان صنایع پایین دستی پتروشیمی و معاون سازمان شهرکهای کشور در استانداری از محدودیتهایی که مصوبه ۳۰ درصد خوراک برای آنها به وجود آورده گلایه داشتند؛ محدودیتی که باعث کاهش ظرفیت آنها شده است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، نشست بررسی مشکلات واحد‌های پایین دستی صنایع پتروشیمی به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام و با حضور سارا فلاحی نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی، نماینده نهضت احیای واحد‌های اقتصادی ریاست جمهوری، مدیرکل صنایع پایین دستی پتروشیمی کشور، معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک شهرک های صنعتی کشور، رئیس اداره صنایع شیمیایی وزارت صمت، مدیر شهرک های تخصصی پتروشیمی و رییس امور پشتیبانی طرح های پایین دستی در سالن جلسات شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد.

شهریار عباسی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام در این نشست با تأکید بر ضرورت رفع مشکلات واحد‌های پایین دستی پتروشیمی گفت: برای حل مشکلات باید مصوبات و بخش نامه های حمایت از واحد‌های پایین دستی پتروشیمی بازنگری و محدودیت های تولید در صنایع پایین دست پتروشیمی باید برداشته شود.

وی اضافه کرد: با توجه به هزینه های بالا در حوزه تولید در موضوعاتی همچون مالیات، انرژی و کارگری، فعالیت این واحد‌ها با ۲۵ درصد ظرفیت قابل توجیه نیست.

سارا فلاحی نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در استان ایلام نگاه به صنعت پتروشیمی محدود به حوزه اشتغال و توسعه صنعتی شده و سایر مزایای آن مغفول مانده و آنچنان که باید در کشور ما توجه به تکمیل زنجیره ارزش آن نشده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: به اذعان کارشناسان، صنعت پتروشیمی یکی از راههای برون رفت ما از تحریمهای ناجوانمردانه ای بوده که به مردم ما تحمیل شده است و جا دارد به تکمیل زنجیره آن توجه ویژه ای شود.

نماینده نهضت احیای واحد‌های اقتصادی ریاست جمهوری نیز در این نشست گفت: از مهم ترین برنامه های دولت سیزدهم، راه اندازی نهضت احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل در کشور است.

وی با بیان اینکه دولت از طریق ستاد تسهیل رفع موانع تدابیری ویژه ای دیده است، بر لزوم همزمان سرمایه‌گذاری تأکید کرد.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک شهرک های صنعتی کشور نیز در این نشست بیان کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که به دنبال تحقق آن هستیم افزایش ظرفیت در واحدهای تولیدی به میزان ۵۰ درصد است.

وی با بیان اینکه مصوبه ۳۰ درصدی تولید در شرکت های پایین دستی پتروشیمی مغایر با رونق اقتصادی این واحدها است، افزود: اکثر کارخانه ها زیر ظرفیت در حال فعالیت هستند و این میزان باید با برداشتن محدودیت های سرمایه گذاری برداشته شود تا این واحدها بلاتکلیف نمانند.

گفتنی است در این جلسه صاحبان واحد‌های پایین دستی پتروشیمی نیز در خصوص مسائل و مشکلاتی نظیر خریدهای اعتباری از بورس با کارمزد منطقی، معافیت های مالیاتی و نقش پر رنگ اتاق بازرگانی در تعامل با صادرات کالا بحث و تبادل نظر کردند.

کد خبر 40606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha