نجات جان دو طبیعت گرد در غار خفاش دهلران

سرویس ایلام - رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دهلران از نجات جان ۲ نفر در ارتفاعات غار خفاش دهلران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، اردشیر بوستانی اظهار داشت: عصر امروز به دنبال تماس اضطراری با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات استان مبنی بر گیر افتادن دو طبیعت گرد در ارتفاعات غار خفاش دهلران تیم ۷ نفره امداد و نجات این جمعیت مجهز به تجهیزات جستجو و نجات کوهستان به منطقه مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: به دلیل شیب بسیار تند و صعب العبور بودن مسیر به پایین دست افراد قادر به بازگشت نبودند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دهلران گفت: با حضور به موقع تیم جمعیت هلال احمر، عملیات نجات و انتقال موفقیت آمیز دو طبیعت گرد به دامنه ارتفاعات به اتمام رسید.

غار خفاش از غارهای استان ایلام است و در نزدیکی شهرستان دهلران قرار دارد. طول این غار ۲۵۵ متر، عرض آن ۳۰ متر و ارتفاع آن ۵۰ متر بوده و به علت زندگی هزاران خفاش در آن به غار خفاش معروف شده است. این غار در سه کیلومتری شمال شرقی دهلران در دامنه کوهی مشرف به دره‌شهر و چشمه‌های آب‌گرم دهلران قرار دارد.

ده‌ها گونه از خفاش دمدار و خفاش بال پهن درون غار زندگی می‌کنند. فراوانی خفاش در این غار فرصت خوبی را برای محققان فراهم کرده است تا در مورد این پستاندار تحقیق و مطالعه کنند.

درون این غار استالاکتیتها و استالاگمیت‌های فراوان و دهلیزهای وسیعی وجود دارند که عمق تعدادی از آنها به ۴۰۰ متر هم می‌رسد.

غار خفاش در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است و اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان ایلام مسئول مراقبت و حفاظت از آن است.

کد خبر 39273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha