رییس کل دادگستری: ۸۵ درصد بازداشت شده های حوادث اخیر در کردستان آزاد شدند

رییس کل دادگستری کردستانّ، در جلسه شواری اداری استان گقته است ۸۵ درصد بازداشت شده های اعتراضات در کردستان آزاد شده اند.

به گزارش کرد پرس پرس، بر اساس خبری که خبرگزاری دولت(ایرنا) از این جلسه منتشر کرده است، رییس کل دادگستری کردستان گفه است، حدود ۸۵ درصد افرادی که در جریان حوادث اخیر در استان دستگیر شده‌ بودند، با قرار وثیقه و تعهد آزاد شدند.

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی گفته است، " آزاد این تعداد نشان دهنده تفکیک بین فریب خوردگان و عاملان اصلی و لیدرها بوده است."

وی بر ضرورت تلاش قضات برای رسیدگی صحیح به تخلفات و برقراری عدالت تاکید کرد و یادآور شد: در بحث حوادث اخیر شعب و قضات ویژه انتخاب کردیم تا به دقت و با سرعت به تخلفات رسیدگی شود.

وی با تاکید بر اینکه این اتفاقات نباید ما را از وظایف اصلی غافل کند، ادامه داد: در چنین شرایطی باید بهتر و جدی تر از گذشته، برای خدمت به مردم و رضایتمندی آنان تلاش کنیم، چراکه مردم از ما انتظار رفتار و تصمیم درست دارند.

رییس کل دادگستری کردستان در ادامه به تشریح اجرای قانون حدنگار و تثبیت اراضی استان پرداخت و گفت: در حوزه منابع طبیعی ۱۰۰ درصد اراضی ملی و منابع طبیعی تثبیت شده و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود که مقدمات تثبیت املاکشان را فراهم کنند، ضمن اینکه برای دستگاهی که در این زمینه کوتاهی کند، پرونده تشکیل خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسینی به آشفتگی زیاد در حوزه تثبیت اراضی کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: چهار درصد اراضی کشاورزی در استان تثبیت شده که آمار قابل قبولی نیست.

وی پیشنهاد داد ارائه خدمات به کشاورزان منوط به تثبیت اراضی از سوی آنان باشد و جهاد کشاورزی و امور اراضی نیز در این زمینه نقش کلیدی و مهم خود را ایفا کنند.

کد خبر 39272

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha