علت تهاجم مداوم ترکیه به مناطق کردنشین سوریه و عراق

سرویس جهان- مگان بودت معتقد است دستاورد کردها در عراق و سوریه عامل اصلی حملات ترکیه به این دو کشور است.

به گزارش کردپرس، مگان بودت، تحلیلگر مسائل کردها و رئیس موسسه صلح کرد در واشنگتن تاکید می کند دستاورد کردها در عراق و سوریه عامل اصلی عملیات های نظامی ترکیه در مناطق کردنشین این دو کشور است.

او تاکید کرد ترکیه عملیات نظامی، از جمله حلات پهپادی را نه تنها علیه شبه نظامیان بلکه علیه فعالان غیرنظامی کرد بویژه در سلیمانیه عراق تشدید کرده است. این پژوهشگر از افزایش چشم گیر جان باختن فعالان مدنی کرد توسط نیروهای نظامی ترکیه در عراق، سوریه و داخل ترکیه خبر داد.

این محقق آمریکایی که تحقیقات زیادی درباره مسائل کردها انجام داده به نشریه الکترونیکی المانیتور آمریکا گفت: ترکیه راه حل نظامی را برای حل مسئله کردها؛ هم در داخل و هم در خارج مرزهای این کشور برگزیده است. او تاکید کرد مسئله کردها راه حل نظامی ندارد.

مگان بودت همچنین به استاندارد دوگاه کشورهای غربی در مقابل ترکیه و اکراین اشاره کرد و افزود: در حالی که غرب روسیه را به تجاوز به اکراین متهم کرده و تحریم کرده است نسبت به تجاوزات ترکیه در خاک عراق و سوریه ساکت مانده است.

محقق مسائل کردها درباره کم کاری آمریکا در مقابل عملیات های نظامی ترکیه اشاره کرد آمریکا فقط در مورد سوریه نسبت به حملات ترکیه به کردها حساس است. او کف خواسته های آمریکا در سوریه را جلوگیری از حملات ترکیه دانست.

کد خبر 39165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha