میزان بارندگی در کردستان 24 درصد کاهش یافت

مدیرکل هواشناس استان کردستان گفت: میزان بارندگی در 6 ماهه اول سال جاری در کردستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24 درصد کاهش داشته است.

به گزارش کرد پرس، رحیم صدیقی با اشاره به شرایط کم بارشی که از ابتدای سال زراعی در استان حاکم است، گفت: پیامد کم بارشی، کاهش میانگین بارش در استان به میزان 111 میلیمتر بوده که نسبت به دوره مشابه بلند مدت حدود 24 درصد کاهش نشان می دهد.

وی افزود: کم بارشی سال آبی گذشته در بسیاری از مناطق استان از خشکسالی با درجه ضعیف تا خشکسالی با درجه بسیار شدید را موجب شده است، به طوری که 89 درصد از مساحت استان درگیر خشکسالی از درجه ضعیف تا خشکسالی شدید است.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان با بیان اینکه فقط 10 درصد مساحت استان در شرایط طبیعی قرار گرفته است، اظهار کرد: بنابراین در پایان شهریور 1401 بیشتر مناطق استان با درجه های متفاوتی از خشکسالی کشاورزی مواجه شدند تا جایی که 78 درصد از مساحت استان شرایطی در حد طبیعی و کمتر از 1.5 درصد از مساحت استان ترسالی ضعیف تا متوسط را داشتند.

صدیقی ادامه داد: بر اساس نقشه های بلند مدت اقلیمی پیش بینی می شود طی آبان ماه، تا نیمه اول دی ماه، بارش در استان در محدوده کمتر از نرمال و از نیمه دوم دی ماه تا نیمه اول اسفندماه بارش استان در محدوده نرمال قرار گیرد.

وی یادآور شد: از نظر دمای هوا نیز از اول آبان ماه تا نیمه اول اسفند ماه دمای هوای استان بین نیم تا 2 درجه سانتیگراد بیشتر از نرمال خواهد بود.

کد خبر 39046

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha