سالانه 141 هزار تن انگور در کردستان تولید می شود

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سالانه 141 هزار تن انگور در 17 هزار و 461 هکتار از مجموع باغات انگور کردستان تولید می شود.

به گزارش کرد پرس، زاهد حاجی میرزایی گفت: 17 هزار و 461 هکتار از مجموع باغات کردستان به کشت انگور اختصاص دارد که 12 هزار هکتار از این مقدار به طور دیم و مابقی کشت آبی است.

وی از تولید 141 هزار و 400 تن انگور در باغات استان خبر داد و افزود: سطح باغات دیم در استان 12.5 هزار هکتار بوده که 10 هزار هکتار از آن با عملکرد 8 تن در هکتار بارور است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اعلام تولید 80 هزار تن انگور در باغات دیم استان، اظهار کرد: 37 درصد تولید انگور دیم در شهرستان مریوان و 19 درصد شهرستان سروآباد و 15 درصد مربوط به شهرستان بانه است.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه استان کردستان از لحاظ سطح و تولید انگور دیم بعد از استان فارس، جایگاه دوم کشوری را دارد، ادامه داد: رتبه نخست زیرکشت و تولید انگور دیم در استان را هم شهرستان مریوان به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه بیشترین سطح زیرکشت انگور آبی استان مربوط به شهرستان های سنندج، بیجار و قروه و بیشترین تولید هم مربوط به سنندج است، یادآور شد: در حال حاضر بیش از 80 درصد ارقام کشت شده انگور در باغات دیم استان ره شه و خوشناو و بیشترین ارقام آبی هم کشمشی سفید و قرمز، عسکری، فخری و یاقوتی است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: انگور در استان به طور تازه خوری، سرکه، دوشاب (شیره)، کشمش و مویز مصرف می شود.

کد خبر 39045

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha