نامزد اتحادیه میهنی برای ریاست جمهوری عراق برهم صالح است/ تلاش برای تعیین نامزد مشترک در پارلمان اقلیم نتیجه نمی دهد

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ رئیس فراکسیون اتحادیه میهنی در مجلس عراق در مورد پست ریاست جمهوری اعلام کرد : تاکنون اتحادیه میهنی به کاندیدای خود که دکتر برهم صالح است پایبند بوده و اگر مذاکرات به نتیجه نرسد بهتر است صحن مجلس رئیس جمهور عراق را تعیین کند

به گزارش کرد پرس به نقل از شارپرس: هه ریم کمال آقا رئیس فراکسیون اتحادیه میهنی در مجلس عراق طی مصاحبه ای به صدای آمریکا گفت:« در گذشته نشست و گفتگو وپیشنهادات متعددی ارائه شده اما هرکدام از احزاب اتحادیه میهنی و حزب دمکرات کردستان کاندید مورد نظر خود را به پارلمان عرضه کرده اند ولی نامزد واحد نیز یکی از پیشنهادات بوده است و البته این تنها راه حل یک جناح است درحالی که جناحهای دیگری هم در این پروسه وجود دارند.

نامبرده همچنین گفت:« تصور میکنم این مسئله بستگی به بغداد دارد و پذیرش یا عدم پذیرش این پیشنهاد به رئیس اتحادیه میهنی و رهبریآن بستگی دارد، من نمی توانم در این باره حرفی بزنم ، اما این یکی از پیشنهادات بود. در گذشته هم این پیشنهاد مطرح شده اما نتیجه‌ای نداشته است و گفت گوها به شیوه ای که قابل قبول باشد پیش نرفت.
هریم کمال آقا به این هم اشاره کرد که اکنون هفته آخر گفتگوها در زمینه راه حل تشکیل حکومت است.
وی ادامه داد که در چهارچوب هم پیمانان جدید تشکیل دولت که سنی ها و اتحادیه میهنی و حزب پارتی و جناحهای شیعه هم حضور دارند در مورد موضوعات به توافق رسیده اند و سند همکاری اتحادیه میهنی و پارتی با آنها امضا شده است و آنچه که باقی مانده تعیین پست ریاست جمهوری می باشد.
هریم کمال آقا گفت: جناح چهارچوب هماهنگی آیا در پروسه اقناع جنبش صدر برای همکاری در حکومت آینده موفق می شود یا خیر؟ و آیا همچون گذشته باقی خواهد ماند؟. یا اینکه می توانند در این چند روز باقی مانده آنها را راضی به مشارکت در حکومت آینده کنند؟ اینها سؤالاتی داغ و آخرین مسائل این هفته است که باید تا پنجشنبه پاسخ نهایی به آنها داده شود.
در پاسخ به این سؤال اگر هیچکدام از جناحها به توافق نرسند چه اتفاقی خواهد افتاد هریم کمال آقا گفت:« آیا سناریوی ۲۰۱۸ دوباره رخ خواهد داد و توافق صورت خواهد گرفت؟ این نیاز به زمان دارد و در این مورد پاسخی ندارم . اما اتحادیه میهنی تاکنون به کاندیدای خود (دکتر برهم صالح ) تاکید دارد، اینکه تا آخر هفته در این زمینه توافقی صورت بگیرد یانه ؟ پاسخی ندارم، اما همانطور که اشاره کردم هرکدام از طرفین کاندیدای خود را دارند ،ما مایل هستیم اگر توافقی حاصل شود این کاندیدها وارد صحن مجلس شوند و نمایندگان عراق را متحد نمایند.
در پاسخ سخنان مسرور بارزانی که گفته بود پارلمان کردستان، بهترین مکان برای تعیین پست ریاست جمهوری عراق می باشد هریم کمال آقا گفت:« در گذشته چنین پیشنهادی به ثمر نرسیده و من معتقدم که اکنون نیز به نتیجه نخواهد رسید»

کد خبر 38929

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha