نبود مدرسه شبانه روزی عامل ترک تحصیل دانش آموزان سقزی

فرماندار ویژه شهرستان سقز با اشاره به ترک تحصیل برخی از دانش آموزان بخش مرکزی به واسطه نبود مدرسه شبانه روزی از مدیرعامل موسسه موج مهربانی خواست تا برای ساخت آموزشگاه شبانه روزی، کودکان این منطقه را یاری دهد.

به گزارش کرد پرس، جعفر توان در مراسم کلنگ ساخت 2 مدرسه یک کلاسه در 2 روستای «شقویف» و «قشلاق قاضی»، عزم جدی موسسه موج مهربانی را ستود و گفت: اتمام مدرسه «بله جر» و آغاز به کار ساخت مدرسه در روستاهای «کانی کبود»، شقویف و قشلاق قاضی و برنامه ریزی برای ساخت ۶ مدرسه دیگر، کاری بسیار ارزشمند است.

وی همچنین با اشاره به ترک تحصیل برخی از دانش آموزان بخش مرکزی به واسطه نبود مدرسه شبانه روزی از مدیرعامل موسسه موج مهربانی خواست تا برای ساخت آموزشگاه شبانه روزی، کودکان این منطقه را یاری دهد.

فرماندار ویژه شهرستان سقز افزود: در صورت قول مساعدت موسسه موج مهربانی برای ساخت مدرسه شبانه روزی، اعتبارات لازم از سوی کمیته برنامه ریزی شهرستان نیز برای ساخت در نظرگرفته می شود.

مدیرعامل موسسه موج مهربانی نیز در این مراسم با بیان اینکه توجه به عدالت آموزشی از شعارهای اصلی این بنیاد است، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۴ کار مدرسه سازی را در « قصرقند» سیستان و بلوچستان، توسط خانواده اعضای موسسه با یک کلاس درس شروع نمودیم و تاکنون ۲۲ مدرسه تحویل داده ایم.

الطافی ادامه داد: در ۶ ماهه اول سال جاری ۷ پروژه آموزشی با اعتبار ۹ میلیارد تومان تحویل داده ایم و در ۶ ماهه دوم سال هم ۶ پروژه آموزشی در کردستان کلنگ زنی و ساخته می شود.

وی با بیان اینکه موج مهربانی، جوانترین موسسه خیرساز در حوزه مدرسه سازی و مدرسه یاری است، یادآور شد: یک هزار و ۷۰۰ خیر در این مسیر ما را همراهی می کنند.

مدیرعامل موسسه موج مهربانی بیان کرد: این 2 مدرسه در مساحت ۵۷ متر مربع به همت شرکت مهندسی و ساخت کسراوند و بنیاد خیریه موج مهربانی هر کدام با اعتبار بیش از ۴ میلیارد ریال در مدت ۵ ماه، ساخته می ود.

گفتنی است در مراسم کلنگ زنی این 2 مدرسه، مردم روستاها، بخشداران مرکزی و سرشیو، رئیس مجمع خیران مدرسه ساز سقز و اعضای شورای بخش حضور داشتند.

کد خبر 38856

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha