اعتصاب در معدن طلای قروه/ماجرای قرارداد کاری جدید چیست؟

سرویس کردستان- پرسنل و کارگران شرکت زرکوه معدن طلای قروه نسبت به قرارداد کاری جدید خود معترض بوده و در راستای تغییر این قرارداد دست به اعتصاب زدند.

به گزارش خبرنگار کردپرس، از صبح روز یکشنبه پرسنل و کارگران شرکت زرکوه معدن طلای ساریگونی شهرستان قروه در اعتراض به قرارداد کاری سال جدید دست به اعتصاب زدند.

براساس اطلاعات به دست آمده شرکت زرکوه در اقدامی عجیب قرارداد کاری پرسنل و کارگران خود را به نحوی تنظیم کرده که به جای اینکه به نفع پرسنل و کارگران باشد بیشتر به ضررشان است.

این شرکت قرارداد جدید را به جای 6 ماهه به 3 ماهه تغییر داده و همچنین با اضافه کردن تبصره هایی همانند اینکه اگر دستگاهی دچار مشکل و یا خرابی شود مسئول مستقیم با فردی است که با آن دستگاه کار کرده! باعث اعتراض کارگران و پرسنل شده و به همین دلایل حاضر به امضای قرارداد خود نشده اند.

آن طور که بررسی ها نشان می دهد حتی نسبت به اینکه حقوق تعدادی از پرسنل و کارگران افزایش یافته اما تعدادی دیگر نه هم اعتراضاتی صورت گرفته است.

در این زمینه فرماندار شهرستان قروه دستور پیگیری قرارداد کاری را به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان داده و در این میان رئیس اداره کار هم مدعی شد که مشکل قرارداد حل شده و تنها اعتراض به افزایش حقوق است!

«کوروش شعبانی» در گفت و گو با خبرنگار کردپرس ماجرای اضافه کردن چند بند و تبصره مبنی بر اینکه اگر هر دستگاهی دچار مشکل شود مسئول مستقیم بر عهده متصدی دستگاه بوده و باید پاسخ گو باشد را رد کرد و گفت که چنین چیزی ممکن نیست!

حال باید دید آیا مسئولان شرکت زرکوه نسبت به این وضعیت پیش آمده پاسخ گو هستند و آیا حاضر به تغییر قرارداد فوق خواهند بود؟!

کد خبر 38676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha