موضع ترکیه درباره ادغام نیروهای کرد در ارتش سوریه

سرویس جهان- برخی کارشناسان معتقدند ادغام نیروهای کرد سوریه در ارتش این کشور نمی تواند انتظارات ترکیه را برآورده کند به همین دلیل، آنکارا با آن مخالف است.

به گزارش کردپرس، در یک هفته اخیر، برخی مقامات ترکیه اظهاراتی درباره لزوم گفتگو با دمشق مطرح کرده اند. نشریه سیریا دیرکت نظر چند کارشناس مسائل سیاسی را درباره سرنوشت نیروهای کرد، در صورت عادی سازی روابط میان آنکارا و دمشق و مطرح شدن ادغام نیروهای کرد در ارتش سوریه برای جلب رضایت ترکیه جویا شده است.

نیکولاس دانفورس، پژوهشگر موسسه هلنیک معتقد است که هم آنکارا و هم دمشق به دنبال کاهش استقلال نیروهای کرد سوریه موسوم به نیروهای یگان های مدافع خلق هستند اما لزوما نظر مشترکی درباره چگونگی گرفتن استقلال از نیروهای کرد سوریه ندارند.

الیزابت تزورکوف، تحلیلگر مسائل خاورمیانه نیز معتقد است دولت رجب طیب اردوغان مخالف ادغام نیروهای کرد سوریه در ارتش دولت مرکزی است. دلیل این مخالفت این است که ترکیه هم اکنون به راحتی این نیروها را هدف قرار داده است اما تبدیل شدن نیروهای کرد سوریه به بخشی از نیروهای نظامی رسمی سوریه وضعیت را برای ترکیه پیچیده خواهد کرد.

سهیل القاضی، تحلیلگر مستقل سوری و نیکولاس دانفورس معتقدند ادغام نیروهای کرد در ارتش سوریه مطلوب ترکیه نیست.

ارمناک تاکمجیان، تحلیلگر اندیشکده کارنگی کل مسئله ادغام نیروهای کرد در ارتش سوریه را مبهم توصیف کرده است زیرا به گفته او وابستگی این نیرو به پ.ک.ک موضوع را پیچیده کرده است. از طرف دیگر ممکن است فقط با نیروهای رده‌پایین این نیرو موافقت شود.

القاضی بر این باور است دمشق ممکن است با پیوستن نیروهای کرد سوریه به ارتش این کشور به صورت انفرادی و نه یک واحد مستقل موافقت کند که این مسئله از نظر ترکیه مطلوب تر خواهد بود.

کد خبر 37427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha