آغاز واردات خودروهای قیمت پایین تا پایان سال/ افزایش سرعت ترخیص كالاها در مرز سرو

سرویس آذربايجان غربى- وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با هماهنگی مدیران استانی تا هفت ماه آینده دستگاه‌ ایکس ری در پایانه مرزی سرو ارومیه جانمایی شده و سرعت ترخیص کالاها افزایش می‌یابد.

به گزارش کردپرس، سیداحسان خاندوزی در ادامه سفر یکروزه به ارومیه، با همراهی استاندار آذربایجان‌غربی از پایانه مرزی سرو بازدید کرد و در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های پایانه مرزی سرو گفت: عمده نارضایتی ها مربوط به نبود دستگاه x_ray در ورودی و خروجی پایانه بود که با هماهنگی مدیران استانی تا هفت ماه اینده این دستگاه‌ها جانمایی شده و سرعت ترخیص کالاها افزایش می‌یابد.

او افزود: تسهیلات ویژه ای برای راحتی تردد مرزنشینان ارائه خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به مصوبه واردات خودرو اظهار کرد: با توجه به اینکه جزئیات ایین نامه برای واردات ۱۴۰۱ نیازمند هماهنگی‌های داخل دولت بود، هفته گذشته در جلسه دولت مطرح و مصوب شد که با دستور دکتر مخبر در ۷ ماهه باقی مانده امسال با اولویت خودروی قیمت پایین که مصرف‌کنندگان متوسط کشور به آن دسترسی داشته باشند و بار ارزی بیش از یک میلیارد دلار برای بانک مرکزی ایجاد نکند، واردات آغاز شود.

وزیر اقتصاد همچنین در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی از آمادگی برای افزایش اختیارات استانها در حوزه مدیریت منابع و دارایی‌های مازاد خبر داد.

خاندوزی افزود: آماده‌ایم تا اختیار مدیریت منابع و مولد کردن دارایی های مازاد را به استان‌ها واگذار کنیم تا با طرح‌های اقتصادی، منابع مازاد به دارایی ارزشمند تبدیل شود.

او فقدان اختیارات استانی و منابع را دو عامل اصلی کندی اقتصادی استان‌ها خواند و گفت: برخی مشکلات در استانهاست که مقامات استان یا توانایی حل آن را ندارند و یا اگر هم اختیار وجود دارد، نبود منابع لازم امکان انجام آن را نمی‌دهد.

خاندوزی افزود: وزارت اقتصاد آماده است اختیار مدیریت منابع و مولد سازی دارایی های مازاد را به استان‌ها واگذار کند تا با طرح‌های اقتصادی منابع مازاد به دارایی ارزشمند تبدیل شود.

او تصریح کرد: استان‌ها کارگروهی از جوانان خوش فکر ایجاد کنند تا منابع بالقوه را به بالفعل تبدیل کرده و مشکلات اقتصادی خود را حل کنند.

کد خبر 37422

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha