شش حزب سیاسی چپ گرا نام ائتلاف جدید خود را اعلام کردند: ائتلاف کار و آزادی

سرویس ترکیه - شش حزب چپ گرای ترکیه که از چند ماه پیش نشست های مشترکی را با رهبری HDP انجام می دادند بر سر اهداف و نام ائتلاف خود به توافق رسیدند.

به گزارش کردپرس، شش حزب سیاسی چپ گرای ترکیه شامل حزب دموکراتیک خلق ها (HDP)، حزب زحمتکشان (EMEP)، فدراسیون شوراهای سوسیالیست (SMF)، حزب آزادی اجتماعی (TÖP)، حزب حرکت زحمتکشان (EHP)، و حزب کارگر (TİP)، پس از برگزاری نشستی در ساختمان حزب کارگر استانبول، نام «ائتلاف کار و آزادی» را برای ائتلاف خود برگزیدند.

پروین بولدان و مدحت سنجر، رؤسای مشترک HDP، ارجمند آغدنیز رئیس EMEP، ارکان باش رئیس TİP، سرا کادیگیل نماینده مجلس و سخنگوی TİP، و دیگر اعضای ارشد احزاب این ائتلاف در این نشست حضور داشتند.

در بیانیه مشترکی که پس از این نشست در پایگاه خبری رسمی HDP منتشر شد، آمده است که این احزاب بر وحدتی مبتنی بر تغییر، آزادی و برابری، صلح و دموکراسی برای تقویت اراده سیاسی و شکل دادن به آن تاکید می کنند.

بر اساس این بیانیه هدف از تشکیل این ائتلاف ایجاد یک دموکراسی قوی مبتنی بر حاکمیت مردم بر مردم، حل مسالمت آمیز مسئله کُرد، تحقق برابری و آزادی برای زنان، جوانان و گروه های فرودست جامعه، و حفاظت از سرمایه های طبیعی و فرهنگی کشور اعلام شده است.

در پایان این بیانیه از همه مردم برای مبارزه مشترک علیه سیستم یک نفره، نظام سرمایه داری و ظلم دعوت شده است.

گفتنی است، این ائتلاف که HDP پیشتر از آن به عنوان راه سوم و ائتلاف دموکراسی نام می برد، شامل یک سازمان سیاسی دیگر به نام خانه های ملت نیز بود که در نشست اخیر نامی از آن به میان نیامده است. به نظر می رسد این ائتلاف در راستای آمادگی برای شرکت در انتخابات آتی شکل گرفته و فعالیت خود را گسترش خواهد داد.

کد خبر 37409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha