وزیر کشور در مقابل وزیر خارجه؛ آنکارا سوریه را به اسد و کردها واگذار نمی کند

سرویس ترکیه – وزیر کشور ترکیه اظهارات وزیر امور خارجۀ این کشور را، که باعث خشم و اعتراض گروه های سوری تحت حمایت آنکارا شده بود، تکذیب کرد.

به گزارش کردپرس، سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه پس از اعتراض شدید گروه های سوری تحت حمایت آنکارا در شمال سوریه به اظهارات وزیر امور خارجۀ ترکیه، اعلام کرد کشورش سوریه را به بشار اسد و کردها واگذار نمی کند.

پس از آن که مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجۀ ترکیه اعلام کرد آنکارا رسیدن به صلح میان حکومت سوریه و گروه های مخالف را برای حل و فصل بحران این کشور ضروری می داند، متحدان سوری ترکیه دست به اعتراض زدند و حتی پرچم ترکیه در اعزاز به آتش کشیده شد.

یک روز پس از اظهارات چاوش اوغلو، سویلو در موضعی کاملاً متضاد که در حساب توئیتر خود منتشر کرد ادعا کرد که چنین موضوعی از جانب ترکیه مطرح نشده و انتشار آن «توطئۀ PKK/PYD/SDF، رژیم [سوریه] و البته تحریک کنندگان است.»

چاوش اوغلو گفته بود که با فیصل مقداد وزیر امور خارجۀ سوریه «گفتگوی کوتاهی» داشته و به او گفته است «تنها راه خروج از بحران سیاسی در سوریه صلح است ... و باید بین اپوزیسیون سوری و دولت دمشق صلح برقرار شود...» و ترکیه از گفتگوی دو طرف حمایت خواهد کرد.

اما سویلو ادعا کرد: «ترکیه هرگز مردم را در مقابل ظلم رژیم سوریه و PYD تنها رها نخواهد کرد.»

بیشتر بخوانید:

بحران مفاهیم در سوریه؛ جنگ افروزِ صلح طلب و میانه روِ مخالف صلح

ترکیه از آغاز مذاکرات صلح در سوریه و مبارزه با گروه های تجزیه طلب حمایت می کند

کد خبر 36887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha