افزایش ریالی ۱۰۳ درصدی پرونده های اقتصادی در ایلام /کشف بیش از ۴۲۵ میلیارد ریال جرائم قاچاق کالا و ارز

سرویس ایلام - فرمانده انتظامی استان از افزایش ۱۰۳ درصدی پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در نیمه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سردار دلاور القاصی مهر در نشست چهارمین قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: حفظ نظم اقتصادی در گرو مبارزه با اخلالگران اقتصادی است و جرائم اقتصادی به سبب تبعات گسترده‌ آن از جمله مهم‌ترین ناهنجاری‌های اجتماعی به شمار می‌آید.

وی افزود: پلیس امنیت اقتصادی با تعامل، هماهنگی و تبادل اطلاعاتی که با سازمان‌های مختلف دارد همواره تلاش می‌کند به جهت پیشگیری از جرائم اقتصادی نسبت به مقابله جدی با اخلالگران اقتصادی اقدام کند.

فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون، ۴۲۱ پرونده قاچاق کالا و ارز تشکیل شده است، یادآور شد، این تعداد پرونده ها در مقایسه با بازه زمانی سال گذشته، ۶۴ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی به دستگیری متهمان قاچاق کالا و ارز از ابتدای سال تاکنون اشاره و تصریح کرد: در میزان دستگیری ها ، ۷۵ درصد افزایش نسبت به مشابه سال قبل داشته ایم که جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شده اند.

سردار القاصی مهر یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون افزایش ۱۴۶ درصدی توقیف خودروی حامل قاچاق کالا و ارز نسبت به سال گذشته را شاهد بودیم.

وی به ارزش ریالی پرونده‌های مکشوفه اشاره و خاطرنشان کرد: ۴۲۵میلیارد و ۱۳۰ میلیون و ۸۰ هزار ریال ، ارزش ریالی پرونده های کشف شده از ابتدای سال تاکنون بوده است که نشان دهنده افزایش ۱۰۳ درصدی بوده است.

فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه با همه توان و جدیت همواره با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله می کنیم از هموطنان درخواست کرد در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت‌های غیرقانونی در این زمینه مراتب را از طریق فوریت های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

کد خبر 36875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha