بدقولی استرالیا به کردهای سوریه و ادامه صدور اسلحه به ترکیه

سرویس جهان- وزارت دفاع استرالیا اعلام کرد که با وجود اینکه وزیر دفاع این کشور قول داده بود در اعتراض به عملیات نظامی ترکیه علیه کردهای سوریه، صدور تجهیزات نظامی به این کشور را متوقف کند، استرالیا همچنان برای آنکارا تجهیزات نظامی ارسال کرده است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، برخی کشورهای عضو ایالات مبارزه با داعش، در سال ۲۰۱۹ و در اعتراض به عملیات نظامی ترکیه علیه کردهای سوریه، صادرات اسلحه به این کشور را متوقف کردند. وزیر دفاع استرالیا در آن زمان دستور توقف صادرات تجهیزات نظامی به ترکیه را داده بود زیرا به گفته وی ترکیه با حمله به کردهای سوریه باعث آواره شدن دهها هزار نفر شده بود.

با این حال، روزنامه گاردین به نقل مقامات وزارت دفاع استرالیا اعلام کرد که این کشور بعد از حمله ۲۰۱۹ ترکیه به کردهای سوریه هم به صادرات اسلحه به ترکیه ادامه داده است.

بر اساس گزارش وزارت دفاع استرالیا، این کشور بعد از حمله اکتبر ۲۰۱۹ ترکیه به مناطق تحت کنترل نیروهای کرد سوریه، دستور برای صدور تجهیزات نظامی به ارزش بیش از ۵۷۰ هزار دلار را به ترکیه صادر کرده است.

وزارت دفاع استرالیا نوع دقیق تجهیزات نظامی صادر شده به ترکیه را مشخص نکرده اما گفته است دستور صدور تجهیزاتی مانند اسلحه، مواد منفجره، گلوله و تجهیزات رادیویی به ترکیه از سوی این وزارتخانه صادر شده است.

کد خبر 3534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha