نچیروان بارزانی و سرکنسول هلند بر توسعه روابط فی مابین تأکید کردند

سرویس عراق و اقلیم کردستان - نچیروان بارزانی رییس اقلیم کُردستان روز یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹در اربیل با "هانس آکربوم" سرکنسول هلند دیدار کرد.

به گزارش کردپرس بە نقل از شبکە تلویزیونی کُردستان ۲۴ در این دیدار، روابط اقلیم کُردستان و هلند و توسعه همکاری ‌های میان طرفین، همکاری بخش خصوصی هلند و اقلیم کُردستان مخصوصاً در بخش کشاورزی، حضور و فعالیت مهاجرین کردستانی در هلند، اوضاع اقلیم کُردستان و عراق، خطرات تروریسم، شیوع ویروس کووید١٩ و وضعیت عمومی منطقه مورد تبادل‌نظر قرار گرفت.
نچیروان بارزانی، در این دیدار با تأکید بر علاقه ‌مندی اقلیم کُردستان بە توسعه‌ روابط با هلند، گفت: اقلیم کُردستان بە‌ ویژه در بخش‌های کشاورزی و امور دانشگاهی می‌تواند از تجربیات موفق هلند استفاده نماید.
سرکنسول هلند در اقلیم کُردستان نیز ضمن استقبال از همکاری با اقلیم کُردستان در ابعاد مختلف همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی هلند با اقلیم کُردستان بە ویژه در زمینە‌ی کشاورزی، بر حمایت همەجانبە کشورش از توسعه روابط با اقلیم کُردستان تأکید کرد.
همکاری و هماهنگی هلند با اقلیم کُردستان در ابعاد اجرای اصلاحات و آموزش نیروهای پیشمرگه، روابط اربیل و بغداد، رویارویی با تروریسم، محورهای دیگر این گفتگو را تشکیل می‌داد.

کد خبر 341354

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha