اختلاف حزب دمکرات و اتحادیه میهنی درخصوص حوزه های انتخاباتی استانهای نینوا و کرکوک

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نماینده اتحادیه میهنی در مجلس عراق، از وجود اختلاف نظر میان این حزب و نمایندگان حزب دمکرات کردستان در مورد تعیین حوزه های انتخاباتی در دو استان نینوا و کرکوک خبر داد.

به گزارش کردپرس، مریوان نادر در گفتگو با سایت خبری ملت گفت که در نشست اخیر مجلس عراق که برای رای گیری درباره تعیین حوزه های انتخابیه کشور برگزار شد، نمایندگان در مورد حوزه های انتخابیه در کرکوک و نینوا به نتیجه نرسیده و رای گیری در این مورد به روز دوشنبه موکول شده و امید می رود در این فاصله نمایندگان به توافقی در خصوص حوزه های این دو استان دست یابند.

نماینده اتحادیه میهنی کردستان در مجلس عراق افزود که دیدگاه و نظرات جریان های عرب و ترکمان کرکوک درباره حوزه های انتخابیه این استان به یکدیگر نزدیک است و تا زمان برگزاری نشست روز دوشنبه به توافق می رسند.

وی در مورد نظرات نمایندگان اتحادیه میهنی و حزب دمکرات (پارتی) در مجلس عراق نیز گفت که نظرات و دیدگاه نمایندگان این دو حزب درباره اینکه کدام مناطق از دو استان کرکوک و نینوا به عنوان حوزه های انتخابیه تعیین شود، متفاوت است و تلاش می شود که دو طرف در این باره به توافقی دست یابند، همچنان که در خصوص دیاله نیز به توافق رسیده اند.

همچنین تاکید کرد که پس از نهایی شدن تعیین حوزه های انتخابیه در کرکوک و نینوا، مشخص خواهد شد که آرای کردها در مناطق مورد مناقشه میان اربیل و بغداد کاهش می یابد و یا بیشتر می شود.

کد خبر 341342

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha