ضوابط طرح تفصیلی در مهاباد، شوخی ای بیش نیست!/ مصطفی احمدزاده

سرویس آذربایجان غربی- دکتر مصطفی احمدزاده، عضو شورای عالی استان ها در یادداشتی خطاب به سرپرست شهرداری مهاباد نوشت: ضوابط طرح تفصیلی در مهاباد، شوخی ای بیش نیست و تعرض سنگین به زمین و آسمان شهر کماکان رویه غالب است و آنچه در این میان محلی از اعراب ندارد ضرورت مراعات حقوق عامه و حتی شکایات همسایگان ذینفعی است که حق و حقوقشان متاثر از ساخت و سازهای خلاف ضوابط به طور مستقیم پایمال می شود.

احمدزاده در یادداشت خود چنین آورده است؛ آنچه بنده را بر آن داشت نگرانی خود را از تخلفات لجام گسیخته ساختمانی در مهاباد به طور علنی قلمی کنم، بی نتیجه ماندن پیگیری هایم با شخص حضرتعالی و مجموعه محترم تحت امرتان است. تایید می فرمایید که بارها مساله لزوم ممانعت بموقع از تخلفات ساختمانی را با شخص خودتان مطرح کرده ام، ولی متاسفانه مشاهدات شخصی بنده و شکایات عدیده شهروندان از تعرضات سازندگان به املاک هم جوار نشان می دهد که هیچ توفیری حاصل نشده است و متاسفانه در کماکان بر همان پاشنه می چرخد.

متاسفانه شاهد هستیم که در گوشه و کنار شهر ساخت و سازهای جدید با سطح اشغال صد در صد در حال پی افکنی هستند. کنسول های غیرقانونی حتی در معابر شش متری بی محابا در حال رویش هستند. عملیات ساختمانی دربردارنده تخلف به طبقات پایانی رسیده است، بدون آنکه پرونده طبقات پایین به کمیسیون ماده صد ارجاع داده شده باشد.

ارتفاع مازاد بر پروانه ساختمان ها برخلاف ضوابط طرح تفصیلی در حال بالا رفتن است. تغییر محل استقرار بناها کاملا رواج پیدا کرده است‌ و ... . مخلص کلام اینکه ضوابط طرح تفصیلی شوخی ای بیش نیست و تعرض سنگین به زمین و آسمان شهر کماکان رویه غالب است و آنچه در این میان محلی از اعراب ندارد ضرورت مراعات حقوق عامه و حتی شکایات همسایگان ذینفعی است که حق و حقوقشان متاثر از ساخت و سازهای خلاف ضوابط به طور مستقیم پایمال می شود.

جناب سرپرست محترم شهرداری مهاباد؛

شاکیانی که برای احقاق حق به مجموعه تحت امر شما مراجعه می کنند به چشم مجرم نگریسته می شوند و بدون آنکه حداقلی از حقوق شهروندیشان پاس داشته شود چنان عامدانه دوانده می شوند که کم ترین امیدی به اجرای درون سازمانی عدالت برایشان باقی نمی ماند و لذا به نحو فزاینده ای به اداره کل بازرسی متوسل می شوند که تبعات آن البته سنگین است.

ضرورت دارد به فوریت بازاندیشی فرمایید و ضمن ورود قاطع به مقوله تخلفات ساختمانی، ضرورت مراعات کامل شان و حقوق شهروندی شاکیان ساختمانی را متذکر شوید. این تغییر رویکرد به ویژه از آن رو ضرورت دارد که باید اعتبار از دست رفته شهرداری مهاباد را با شهروند-مداری و تکریم ارباب رجوع بازسازی کرد.

و مهمتر از همه اینکه برخورد سازمان تحت امر شما با تخلفات ساختمانی تبعیض آمیز است‌. بعضا مشاهده می شود که سازندگان بانفوذی هستند که نه تنها وقعی به تذکرات پلیس ساختمان (البته اگر تذکری داده شود) نمی نهند که حتی وجود شاکی خصوصی هم باعث نمی شود به تخلفات محرزشان خاتمه داده شود. شایسته است این رویکرد تبعیض آمیز کنار نهاده شود و فارغ از هویت و سمت سازندگان محترم، تخلفات ساختمانی با قاطعیت کنترل شود.

جناب اقای محمدنژاد عزیز این شهر بزرگ امانت است دست شما! شما مکلفید که از زمین و آسمان آن، از هر کوچه و کوی و برزن آن و از هر شارع و گذر و بوستانش حراست کنید‌. مردم مطالبه گر مهاباد به دقت ناظر عملکرد شما هستند و دست اخر قضاوت خواهند کرد. امید که از شما دوست بزرگوار به نیکی یاد شود!

کد خبر 341337

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha