سرانه مصرف مرغ در آذربایجان غربی  کاهش  یافت

سرویس آذربایجان غربی-رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: متوسط سرانه مصرف روزانه مرغ استان٢۴٠ تن است که با توجه به کاهش خرید در حال حاضر حدود ٢١۵ تن تولید می شود.

به گزارش کردپرس، اکبر کرامتی در نشست خبری با اشاره به وجود ٧۴٠ واحد تولیدی گوشت افزود: متوسط مصرف سرانه مرغ در استان اکنون روزانه ۲۴۰تن شده و جوجه ریزی در استان ۲۵درصد کاهش یافته اما معدوم سازی جوجه وجود نداشته است و بیشترین مرغ مازاد استان به اقلیم کردستان عراق صادر می شود.

او ادامه داد: بصورت مستمر خرید تضمینی مرغ در استان انجام می شود و در حال حاضر ۱۲۵۰تن مرغ منجمد در استان ذخیره شده و مجوز صادرات مرغ مازاد نیز صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته ۶.۰۸ میلیون تن تولید محصولات کشاورزی در استان تولید شد. قیمت سر مزرعه محصولات تولیدی کشاورزی استان در سال گذشته ۳۳هزار میلیارد تومان و با گردش مالی ۹۰هزار میلیارد تومان بود.

او با اظهار نگرانی از تغییر اقلیم هوا و افزایش خشکسالی ها نیز بیان کرد: هنوز هم تعدادی از کشاورزان از پوشش بیمه برخوردار نیستند، در حالیکه بخش کشاورزی مخاطره آمیز است و سالیانه خسارت زیادی بر محصولات وارد می آید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: کل خسارات وارده به اراضی باغی و زراعی استان در سال جاری بیش از ۴۳میلیارد ریال بود.

کرامتی اضافه کرد: برای مقابله با کم آبی جهاد کشاورزی اقداماتی همچون جایگزینی ارقام کم آب بر و زودرس، تغییر زمان کشت از بهار به پاییز را در دستور کار خود قرار داده است. یونجه و چغندرقند دارای بیشترین محصولات آب بر هستند و باید اصلاح شوند.

او در پایان گفت: در هفته جهاد کشاورزی ۲۱۲پروژه کشاورزی با اعتبار ۲۳۸میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۹۸۵نفر افتتاح می شود

گفتنی است؛ روز گذشته عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به گران شدن و کمیاب شدن مرغ در کشور به کردپرس گفته بود: متاسفانه دامدارها بدون نهاده دامی مانده اند، جوجه ریزی انجام نمی شود و تا یکی دو ماه آینده به شدت با کمبود مرغ در کشور روبرو خواهیم شد و دولت مجبور خواهد شد با چندین برابر قیمت به واردات این محصول اقدام کند.

در کردپرس بیشتر بخوانید؛

مرغِ گران روی دست تولید کنندگان ماند

کد خبر 34106

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha