هشدار مدیرکل دامپزشکی استان ایلام در خصوص تب کریمه کنگو

سرویس ایلام - مدیرکل دامپزشکی استان ایلام ضمن اعلام هشدارهایی در خصوص نحوه مواجهه مردم جهت پیشگیری از انتشار تب کریمه کنگو، از برخورد با مراکز عرضه غیرمجاز گوشت قرمز در ایلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، رامین پورنجف اظهار داشت: بیماری تب کریمه کنگو همه ساله با شروع فصل گرما از طریق کنه‌ها به دام و سپس در دام آلوده به انسان منتقل می‌شود.

وی افزود: مهمترین راه‌های انتقال ویروس عفونی تب کریمه کنگو از طریق انتقال مستقیم از طریق کنه یا دام بیمار و یا به صورت ناخواسته در محل بیمارستان‌ها یا کلنیک های انسانی است.

پورنجف عنوان کرد: از له کردن کنه بر روی بدن دام اکیداً خودداری شود، افراد در صورتی که با دام سروکار دارند حتماً از دستگاه محافظ استفاده کنند.

وی ادامه داد: همچنین عادتی نادرست که این روزها باید به طور جد از آن پرهیز کرد خوردن گوشت نیم پز یا خوردن گوشت بلافاصله بعد از ذبح دام است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام ادامه داد: به هیچ عنوان نباید از گوشت دامی که خارج از کشتارگاه و خارج از نظارت بهداشتی دامپزشکی ذبح شده استفاده شود.

وی گفت: گوشت خریداری شده نیز باید حداقل ۲۴ ساعت در دمای یخچال بماند چراکه ویروس می‌تواند بیماری زایی خود را از دست دهد.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام اضافه کرد: اداره کل دامپزشکی استان ایلام در سنوات گذشته و هم اکنون نسبت به شناسایی و معرفی متخلفان از ضوابط بهداشتی در خصوص کشتار و عرضه غیرمجاز گوشت و فرآورده‌های خام دامی به مراجع قضایی اقدام می‌کند.

کد خبر 34086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha