حل اختلافات حزب دمکرات و اتحادیە میهنی موجب دست برداشتن آن ها از همپیمانی با  چارچوب هماهنگی و ائتلاف سه جانبه  نخواهد شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان -  کاظم الحاج، تحلیلگر سیاسی عراقی ، گفت: حل  اختلافات  بین اتحادیه میهنی  و حزب دمکرات، به رغم  تحولات روند سیاسی و  احتمال پیوستن  جریان صدر به اپوزیسیون ، موجب دست برداشتن این دو حزب از همپیمانی با  چارچوب هماهنگی و ائتلاف سه جانبه  نخواهد شد.

به گزارش کردپرس، الحاج در گفتگو با خبرگزاری «المعلومه»، افزود: ناتوانی چارچوب هماهنگی و جریان صدر در دستیابی به راەحلی برای تشکیل دولت جدید عراق به تغییر رویکردهای احزاب سیاسی، بویژه جریان صدر انجامیده و این جریان به پیوستن به اپوزیسیون در صورت ناتوانی در تشکیل دولت عراق اشاره کرده است.

وی افزود: تعهدات بین احزاب سیاسی اصولی است و قابل چشم پوشی نیست، لذا اتحادیه میهنی نمی تواند از همپیمانی با چارچوب هماهنگی خارج شود و این امر در مورد حزب دمکرات کردستان نیز صدق می کند که همچنان به همپیمانی خود احزاب اهل سنت و جریان صدر پایبند است.

الحاج تاکید کرد: گفتگوهای بین اتحادیه میهنی و حزب دمکرات، هر نتیجه ای که درپی داشته باشد، تغییری در موضع اتحادیه میهنی در برابر چارچوب هماهنگی ایجاد نمی کند و این مسئله در مورد حزب بارزانی نیز صدق می کند.

کد خبر 34082

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha