کیفیت هوای سردشت بسیار ناسالم است

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: شاخص آلودگی هوا سردشت هم اکنون 240 و بسیار ناسالم است.

خالد بایزیدی در گفت و گو با خبرنگار کردپرس افزود: ذرات موجود در هوای این شهرستان هم اینک بیش از ٢٤٠ میکروگرم بر متر مکعب و ٢ برابر حد مجاز است.

او ادامه داد: نیمه شب گذشته شاخص آلودگی هوا در سردشت به ٧٤٠ رسیده بود و اکنون این میزان به ٢٤٠ کاهش یافته اما کیفیت هوا همچنان بسیار ناسالم است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت با بیان اینکه تردد در سطح شهر برای گروه‌های حساس مضر است، گفت: تردد در سطح شهر برای شهروندان به ویژه افراد سالمند، کودکان و گروه های حساس شامل بیماران قلبی و ریوی مبتلا به آسم و بانوان باردار و کودکان مضر است.

کیفیت هوای شهرهای جنوبی استان از روز گذشته تا کنون نامطلوب است و علت این آلودگی هوا، توده های گردو غبار تشکیل شده در کشورهای همسایه از جمله عراق و سوریه است.

شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

کد خبر 34080

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha