اقلیم کردستان به اصلاحات عمیق نیاز دارد

سرویس جهان- راب هالفون، نماینده محافظه کار پارلمان انگلیس معتقد است اقلیم کردستان عراق به اصلاحات عمیقی در حوزه نظامی و اقتصادی نیاز دارد و دولت انگلیس به دلیل مبارزه کردها با داعش، باید در وضعیت بحرانی کنونی به اقلیم کردستان کمک کند.

به گزارش کردپرس، راب هالفون، نماینده حزب محافظه کار انگلیس در یادداشتی که در سایت وابسته به نمایندگان انگلیس منتشر شده، نسبت به پیامدهای وضعیت بحرانی در اقلیم کردستان هشدار داده است.

وی با اشاره به این که اقلیم کردستان قادر به تامین نیازهای مالی از طریق فروش نفت خام نیست و بودجه کافی نیز از دولت مرکزی عراق دریافت نمی کند، نسبت به وخیم تر شدن وضعیت اقتصادی آن در بحبوحه گسترش بیماری کووید 19 هشدار داده است.

هالفون مقامات دولت اقلیم کردستان را به دلیل عدم استفاده از دیگر ظرفیت های اقتصادی به جز نفت مورد نکوهش قرار داده و خطاب به رهبران اقلیم کردستان گفته است اقلیم کردستان به یک اصلاحات عمیق و متنوع ساختن اقتصاد نیاز دارد. این منطقه دیگر نمی تواند به درآمد نفت اتکا داشته باشد و باید دیگر منابع طبیعی را به خدمت بگیرد.

وی با اشاره به وجود کوهستان ها و طبیعت جذاب به همراه رودخانه های پر آب در اقلیم کردستان، دو حوزه کشاورزی و گردشگری را از جمله منابع درآمدی کم نظیر برای کردهای عراق بر شمرده است.

نماینده محافظه کار پارلمان انگلیس همچنین اشاره کرده است که اقلیم کردستان عراق دارای منابع معدنی درآمدزا و گاز طبیعی فراوان است که می توانداز طریق صادرات آن به اروپا درآمد زیادی کسب کند.

راب هالفون از کم توجهی سیاسی انگلیس به کردهای عراق، بر خلاف برخی کشورهای غربی انتقاد کرده و خواستار افزایس تعاملات سیاسی انگلیس با اقلیم کردستان شده است.

کد خبر 340418

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha