مسابقات نجوم در مدارس سقز برگزار می‌شود

سرویس کردستان- مدیر کانون تربیتی فرهنگی شهید بهشتی سقز گفت: مسابقات نجوم بمناسبت گرامیداشت هفته جهانی فضا، با عنوان «الو ماهواره» برای دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی مدارس این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس به نقل از ایرنا، پرشنگ امیری اظهار داشت: انجمن نجوم کانون فرهنگی تربیتی شهید بهشتی به مناسبت هفته جهانی فضا مسابقه‌ای را با عنوان الو ماهواره و با موضوع، «اگر می توانستید با یک ماهواره صحبت کنید از آن می خواستید چه خدماتی به شما ارایه کند؟»، را برای دانش آموزان مدارس برگزار می‌کند.

وی هدف از برگزاری این رویداد را ایجاد رویکرد آینده نگرانه به خدمات ماهواره‌ای و هیجان و حس کنجکاوی میان دانش آموزان نسبت به فضا و ستارگان، دانست و افزود: شرکت کنندگان مصاحبه‌ای فرضی با ماهواره ها و نحوه خدمات ارایه شده را به آنان خواهند داشت.

امیری بخش‌های این مسابقه را فیلم کوتاه و تهیه فیلم با موبایل اعلام کرد و یادآور شد: دانش آموزان علاقمند می‌توانند فیلم‌های تهیه شده حداکثر یک دقیقه‌ای خود را با حجم کمتر از ۱۰ مگابایت به آدرس آی دی @kanoon_saqqez در شبکه شاد ارسال کنند.

وی به شرایط شرکت در این مسابقات اشاره و تاکید کرد: فیلم‌ها باید با موبایل به صورت افقی ضبط شود، پوشش مناسب در فیلم‌های ارسالی الزامی است، فیلم به زبان فارسی ضبط و هر دانش آموز یک فیلم ارسال کند.

مدیر کانون تربیتی فرهنگی شهید بهشتی سقز با بیان اینکه به تعدادی از آثار برتر لوح تقدیر و جوایزی به رسم یادبود اهدا خواهد شد، گفت: تاریخ ارسال فیلم‌ها برای شرکت در مسابقه حداکثر تا ۲۲ مهرماه سال جاری است و نهایتا فیلم‌های ارسالی در کانال کانون به آدرس https://shad.ir/shahidbehshti بارگزاری خواهد شد.

کد خبر 340415

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha