13 درصد از مناصب دولت کاظمی به کردها داده می شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نماینده حزب دمکرات کردستان (پارتی) در مجلس عراق، اعلام کرد که مناصب دولت جدید این کشور بر اساس نتایج انتخابات پارلمانی اخیر میان احزاب و جریان ها تقسیم می شود و کردها نیز 13 درصد از این مناصب را به دست می آورند.

به گزارش کردپرس، شیروان جمال در گفتگو با سایت رسمی حزب دمکرات کردستان (پارتی) گفت که روند تقسیم مناصب دولتی و وزارتی در دولت مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق بر اساس نتایج انتخابات پارلمانی اخیر عراق آغاز شده است.

نماینده حزب دمکرات کردستان (پارتی) در مجلس عراق، افزود که پیشتر و در دولت عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشین عراق کمیته ای برای نهایی کردن تقسیم مناصب دولتی تشکیل شد، اما اقدامات آن به دلیل وضعیت عراق ناکام ماند.

همچنین اعلام کرد که سهم کردها از مناصب دولت کاظمی 13 درصد است و این در حالی است که می بایست بر اساس توافقات پیشین این سهم 17 درصدباشد و کردها در تمامی نهادها و وزارت خانه ها حضور داشته باشند.

وی تاکید کرد با توجه به شمار کرسی های حزب دمکرات در مجلس عراق، این حزب تعداد چشمگیری از مناصب دولت کاظمی را به دست می آورد.

شیروان جمال خاطر نشان ساخت که کردها به عنوان یکی از طیف های اصلی تشکیل دهنده کشور عراق، در بسیاری زمینه ها از جمله نظامی و امنیتی و از حقوق خود محروم شده اند، اما این بار بنا به نتایج انتخابات کردها منصب بسیاری را کسب می کنند.

کد خبر 340408

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha