هیأت اقلیم کردستان برای بررسی افتتاح اتاق های هماهنگی مشترک به بغداد سفر می کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان – وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان اعلام کرد کمیسیون عالی هماهنگی با هدف گفتگو و مذاکره درباره آغاز به کار اتاق های هماهنگی مشترک و عملیات علیه گروه تروریستی داعش، به بغداد سفر می کند.

به گزارش کرد پرس به نقل از السومریه نیوز، "جبار یاور" دبیرکل وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان در این باره اعلام کرد: قرار است به زودی کمیسیون عالی هماهنگی به بغداد سفر و درباره راهکارهای اجرای محورهای مورد اتفاق بحث و تبادل نظر کند.

یاور افزود: در این مذاکرات آغاز به کار اتاق هماهنگی مشترک و عملیات علیه تشکیلات تروریستی داعش مورد بررسی قرار خواهد خواهد گرفت.

یادآور می شود به دنبال برگزاری همه پرسی برای استقلال کردستان عراق در سال 2017 نیروهای پیشمرگ تحت فشار دولت مرکزی، مناطق مورد مناقشه بین اربیل و بغداد را ترک کرده و نیروهای ارتش عراق و حشد شعبی در آنها استقرار یافتند. این امر – به گفته مقامات اقلیم کردستان – باعث افزایش ناامنی و فعال شدن هسته های تروریستی داعش در این مناطق شد.

اقلیم کردستان تلاش می کند با تشکیل اتاق های هماهنگی میان نیروهای نظامی دولت فدرال و نیروهای پیشمرگ در این مناطق، زمینه بازگشت نیروهایش به آنها را فراهم کند که این امر با اعتراض عرب ها و ترکمان های این مناطق مواجه شده است.

کد خبر 340398

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha