تهدید معلمان سلیمانیه به اعتصاب عمومی

سرویس عراق و اقلیم کردستان – رئیس اتحادیه معلمان سلیمانیه اعلام کرد کادر آموزشی این استان از 15 اکتبر / 24 مهر اعتصاب عمومی خواهند کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از عین العراق نیوز، "دلشاد مجید" در این باره گفت: به عنوان اولین اقدام، به مدت دو روز مدارس را تعطیل کردیم تا بدین وسیله به ضرورت پرداخت سریع حقوق کارکنان آموزش و پرورش را به گوش دولت اقلیم و نهادهای ذیربط برسانیم.

رئیس اتحادیه معلمان سلیمانیه افزود: با توجه به وضعیت دشوار کنونی و انتشار بیماری کرونا و با وجود گذشت بیش از دو ماه، کارمندان بخش آموزش و پرورش اقلیم کردستان، حقوقشان را دریافت نکرده اند. با این وجود، دولت از آنها می خواهد در مدارس حضور یابند. این در حالی است که اکثر آنها حتی کرایه تاکسی برای حضور در مدرسه را ندارند.

دلشاد مجید خاطر نشان کرد: دولت کمترین مایحتاج پیشگیرانه برای مقابله با بیماری کرونا را برای مدارس تأمین نکرده است. با این وجود کادر آموزشی براساس مسئولیت اخلاقی شان در مقابل دانش آموزان برای جلوگیری از هدر رفتن سال تحصیلی آنها، اقدام به حضور در مدارس و فعالیت آموزشی نمودند. اما دولت به این موضوع نیز کمترین توجهی نکرده است.

رئیس اتحادیه معلمان استان سلیمانیه خاطرنشان کرد: ما تا 15 اکتبر / 24 مهر به دولت فرصت داده ایم و در صورتی که دولت حقوق معلمان را به صورت کامل و منظم پرداخت نکند، با اعلام اعتصاب عمومی، اقدام به تعطیلی مدارس خواهیم کرد.

کد خبر 340383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha