انضباط شهر و رونق ساخت و ساز، در تقابل با هم نیستند / دیار عبدالله زاده

سرویس کرمانشاه _ دیار عبداله زاده عضو شورای شهر پاوه در یادداشتی به ضرورت رعایت قانون گرایی در روند شهرسازی و رشد شهری پرداخته است.

کردپرس _ ساخت و ساز شهری در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حائز اهمیت است و فعالیت‌های ساختمانی، بخش تاثیرگذاری از فعالیت‌های اقتصادی کشور را شامل می‌شود و رونق و تقویت آن یعنی تحرک بخش‌های مختلف صنعت، ایجاد کار و پویایی. با علم بر این موضوع هیچگاه مخالف با رشد و توسعه صنعت مسکن در حوزه‌ی اختیارات خود نبوده‌ام.

رکود در بخش مسکن تاثیر مستقیم بر میزان درآمدهای شهرداری به عنوان مرجع صدور پروانه‌های ساختمانی (نه صرفا جرایم و تخلفات ماده ۱۰۰) در محدوده‌ شهر دارد و طبعاً سنگ اندازی در این بخش معقول و منطقی نیست.

از روزهای ابتدایی شروع به کار شورای ششم به عنوان نمایندگان مردم در مدیریت شهری، موضع بر تقویت صنعت مسکنث مشروط بر رعایت حداقل ضوابط‌ها برای حفظ میراث پدرانمان (شهر پاوه) و آرامش امروز و فردای همشهریانمان بوده است.

و در هم اندیشی اخیر با سازمان نظام مهندسی و مهندسین شهرستان، موضع شورای شهر بر حفظ منافع مردم و رعایت اصول مهندسی به جهت استفاده هدفمند از ظرفیت های موجود بود.

در نشست اخیر در عرایضی اشاره کردم که روند شهرسازی و رشد شهری از گذشته تا به حال روندی باطل است که اعتراض عمومی به دنبال داشته، ولی بایستی تلاش کرد با تعامل سازنده در روند کنونی تغییری ایجاد کرد که هم انضباط شهری رعایت شود و هم صنعت مسکن رونق بگیرد و این دو موضوع را در تقابل با همدیگر نمی‌بینم اگر مجموعه مدیریت شهری صحیح عمل کند.


کد خبر 33723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha