پایداری تولید در دیمزارها با حمایت از کشاورزی دانش بنیان محقق می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: هدف ما پایداری تولید در دیمزارهای استان است و این مهم با حمایت از کشاورزی دانش بنیان محقق خواهد شد.

به گزارش کرد پرس، پیمان اسکندری در جلسه طرح جهش تولید در دیمزارهای استان که با حضور ناظر عالی طرح جهش تولید در دیم زارهای کشور برگزار شد, گفت: همکاران مرکز تحقیقات کشاورزی با همکاری کارشناسان مجموعه اقدامات موثری در راستای کشاورزی دانش بینان و تولید بذور غلات انجام داده اند که در آینده نزدیک تاثیر آن را در پایداری تولید محصولات زراعی خواهیم دید.

وی با بیان اینکه بخش بزرگی از اشتغال و معیشت استان کردستان به بخش کشاورزی وابسته است, اظهار کرد: با توجه به اینکه بیش از 88 درصد اراضی کشاورزی استان کردستان دیم است و با تنشهایی آب و هوایی که در چند سال اخیر روی داده است باید با فعالیت های دانش بنیان با این تنشها مقابله کنیم و پایداری در تولید را حفظ کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: بخش تحقیقات را به جد حمایت خواهیم کرد و با تمام توان یافته های علمی را در بین کشاورزان استان ترویج خواهیم کرد.

اسکندری با اشاره به مصادیق بارز کشاورزی دانش بنیان, ادامه داد: اصلاح بذر، تغذیه و بهره گیری از کشاورزی حفاظتی می تواند تضمینی برای پایداری تولید در شرایط خشک سالی باشد.

وی یادآور شد: تیمی که در بخش کشاورزی کردستان فعالیت می کند یک تیم منسجمی است که صادقانه در راستای توسعه بخش کشاورزی تلاش می کند و همواره؛ همگام و همراه با ستاد فرمان اجرایی امام(ره) در راستای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای استان تلاش خواهیم کرد.

کد خبر 33716

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha