لزوم توجه به امر به معروف در ادارات/تشکیل قرارگاه تیر در قروه

سرویس کردستان- تشکیل قرارگاه تیر با محوریت امر به معروف در ادارات در کنار اعلام برتری ستاد کردستان و قروه در کشور و تأکید بر رعایت شئون اسلامی در اصناف، مواردی بودند که در شورای امر به معروف شهرستان مطرح شدند.

به گزارش خبرنگار کردپرس، نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قروه با محوریت حجاب و عفاف در جامعه به ویژه در ادارات و در اصناف مختلف در کنار برنامه ریزی برای تشکیل قرارگاه 21 تیر با همین موضوع با حضور دبیر ستاد امر به معروف کردستان برگزار شد.

در این نشست از گرانی بازار پوشاک در قروه و نبود لباس مناسب مطابق با پوشش اسلامی انتقاد و ضمن تأکید بر رعایت حجاب در ادارات و میان اصناف مختلف به پوشش مناسب توسط آقایان هم اشاره شد.

برتری ستاد امر به معروف کردستان در کشور

در این نشست دبیر ستاد امر به معروف کردستان از کسب رتبه اول کشوری ستاد استان و ستاد قروه با توجه به فعالیت های زیرساختی و اقدامات انجام شده خبر داد. «ستاد امر به معروف کردستان دو سالی هست در بخش عالیت های زیرساختی و اقدامات انجام شده رتبه نخست کشوری را کسب می کند و در این میان ستاد امر به معروف قروه هم به چنین موفقیتی دست یافته است».

«محمود الله مرادی» ضمن اعلام پیام تشکر دبیر ستاد امر به معروف کشور به ستاد شهرستان قروه گفت که از نظر ارزیابی های صورت گرفته ستاد قروه امتیاز بالایی را کسب کرده و جزو ستادهای نمونه استان کشور به حساب می آید.

او سپس با بیان اینکه پیشگیری مقدم بر برخورد است، به وجود 87 مورد اشکال در سطح استان در این اشاره کرد. «در کلیت استان 87 مورد اشکال وجود دارد که نیاز به کار فرهنگی و اجتماعی بوده و در این زمینه وظایف هر نهادی مشخص شده و این نیست که تنها ستاد امر به معروف وظیفه داشته باشد».

به گفته «الله مرادی» جایگاه ستاد امر به معروف نظارتی است نه اجرایی و لذا وظیفه هر نهادی پیشگیری از وقوع منکراتی است که در مجموعه آن نهاد رخ می دهد.

او منکرات را تنها مربوط به حجاب ندانست و به وجود مواردی مانند تخلفات ادرای و مالی گرفته تا اخلاقی و سوءاستفاده های دیگر پرداخت و خطاب به مسئولان عنوان کرد که هر مسئولی در جایگاه خود باید پاسخگوی مجموعه خود باشد.

«الله مرادی» یکی از دغدغه های جدی افراد انقلابی را بحث بی حجابی و بد حجابی و ولنگاری در جامعه عنوان کرد. «امروزه دوشمن از لای درز پنجره های به حریم خانه ها نفوذ کرده و اگر مراقبت نشود گرفتار می ویم لذا با حرف زدن کاری از پیش برده نمی شود و باید به صورت عملی اقدامی داشت».

او با تأکید بر اینکه کار سلبی پاسخ نمی دهد از تشکیل قرارگاه 21 تیر در این زمینه خبر داد. «تصمیم گرفته شد تا قرارگاهی تا 21 تیرماه تشکیل و در زماین تشکیل این قرارگاه بحث بی حجابی و بد حجابی در ادارات باید حل و فصل شود».

مطابق سخنان «الله مرادی» عفاف و حجاب تنها مختص به بانوان نیست و بلکه آقایان هم باید رعایت کنند و چه بسا گاهی اوقات پوشش آقایان بدتر از بانوان است.

دبیر ستاد امر به معروف کردستان همچنین از شیوه های تشویقی گفت و یادآور شد که امر به معروف فقط مختص به حجاب نیست و در واقع هر کار خیری که منجر به نفع برای مردم شود امر به معروف است.

تأکید بر کارکرد اقناع در امر به معروف

امام جمعه شهرستان قروه هم در این نشست بیان کرد که برتری ستاد قروه به دلیل هم افزایی های ایجاد شده بوده است.

به گفته «حجت الاسلام عابدین رستمی» تشکیل حکومت اسلامی برای امر به معروف بوده و در واقع هیچ چیزی همانند امر به معروف نمی تواند جامعه را در صراط مستقیم قرار دهد.

او اجرای قانون را خود نوعی امر به معروف دانست و از مسئولیت نظارتی ستاد گفت و تأکید کرد که نباید این مسئولیت ها به عنوان دخالت دیده شوند.

«رستمی» به لزوم اقناع سازی در جامعه در این زمینه اشاره کرد. «در جبهه های مختلف خوب کار شده اما در جبهه مردم به مردم نیاز به اقناع فکری هست و قرارگاه 21 تیر هم در همین زمینه تشکیل خواهد شد».

او خطاب به مدیران ادارات عنوان کرد که باید نسبت به پرسنل خود در حوزه حجاب و دیگر موارد توجه داشته باشند و در واقع چارچوب ها در بعضی از مجموعه ها مشخص است اما در بعضی از مجموعه ها مانند اصناف این گونه نیست و باید تدابیری در این زمینه داشت.

براساس سخنان «رستمی» باید با اقناع سازی کار شود و آموزش درست در کتاب ها و دیگر موارد صورت گیرد. او تذکر را برای حوزه مردم به مردم دانست اما در خصوص ادارات گفت که باید تمامی جوانب بررسی و کار شوند.

امام جمعه قروه در ادامه به امر به معروف در اصناف پرداخت. «در اصناف باید با توجیه فروشندگان اقدام شود و به مرور توجه به حجاب در بازار جا بیافتد. البته در این حوزه به دلیل گسترده بودن جامعه هدف کار سخت است اما با هم افزایی می توان نتیجه خوبی را گرفت».

«حجت الاسلام رستمی» بر جدی گرفتن مسئله قرارگاه و توجه به درخواست مردم برای رعایت تمامی موارد امر به معروف تأکید کرد.

مشکل در تولید پوشاک مناسب

فرماندار شهرستان قروه هم در ادامه این نشست از مشکل در تولید پوشاک مناسب گفت. «خلیل فعله گری» دغدغه اصلی مردم را در واقع بیان کرد. «در واحدهای تولیدی این مشکل وجود دارد که لباس مناسب با فرهنگ اسلامی تولید نمی شود و مردم برای تهیه لباس ناچارند به شهرهای دیگر رجوع کنند و متحمل هزینه های فراوان شوند که این درست نیست».

او با اشاره به اینکه امر به معروف در جامعه کمرنگ شده بر رعایت مسایل عفاف و حجاب در میان اصناف تأکید کرد و از آیات قرآن گفت که بسیار در زمینه امر به معروف و نهی از منکر سفارش دارد./

کد خبر 33711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha