نظارت نامحسوس بر ادارات کردستان از رسالت های ستاد امر به معروف است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان گفت: در جامعه مساله امر به معروف و نهی از منکر تنها در حجاب زنان خلاصه شده و این در حالی است که نظارت نامحسوس بر ادارات کردستان از رسالت های ستاد امر به معروف است.

به گزارش کرد پرس، محمود الله مرادی در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دهگلان گفت: اکیپ‌های نظارتی این ستاد از ۲۰ تیر ماه بر ادارات شهرستان های استان به صورت نامحسوس نظارت خواهند داشت و عملکرد ارگان ها به مدیرکل آن اداره و وزارتخانه متولی ارائه می شود.

وی اظهار کرد: در صورت عدم رعایت دستور العمل ستاد امر به معروف، مدیران از طریق سلسله مراتب اداری توسط مسوول مافوق مواخذه می شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان افزود: در جامعه مساله امر به معروف و نهی از منکر در حجاب زنان خلاصه شده و در خیابان با زنان برخورد و تذکر داده می شود، اما در بخش نظارت و تذکر به مدیران این مهم نادیده گرفته شده است این در حالی است که این سیاست از فرمایشات رهبر معظم انقلاب است.

الله مرادی با بیان اینکه در جامعه اسلامی، مردان هم به رعایت عفاف و حجاب سفارش شده اند که در اصل حجاب به معنی پوشش است، ادامه داد: یکی از برنامه‌های اصلی ما این است که بتوانیم این موضوع را حمایت و گسترش دهیم، ضمن اینکه پوشش عفاف و حجاب، با مسائل و علقه‌های دینی پیوند دارد و می‌تواند مردم جامعه را به سمت قرآن و عترت رهنمون سازد.

وی یادآور شد: علاوه بر ضرورت ایجاد همگرایی در نقش آفرینی دستگاه های دخیل در حوزه عفاف و حجاب این مقوله مهم به کار گسترده و قرار گاه عملیاتی نیاز دارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان بیان کرد: دستگاه‌های عضو این قرارگاه برای ترویج مسئله حجاب و عفاف در جامعه باید همه تلاش خود را به کار گیرند و با ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر همکاری‌های لازم را داشته باشند.

الله مرادی با اشاره به تبلیغات سوء و هجمه‌های دشمنان به انقلاب اسلامی، گفت: موارد مختلف اجتماعی، اقتصادی، مذهبی و معیشتی بر روی شاکله‌ مردم تاثیر می‌گذارد که در این شورا باید به همه‌ این تاثیرگذارها بر روی مردم و زیستشان توجه نشان دهیم، ما باید واقعیت‌ها را ببینیم و بعد تصمیم‌گیری کنیم.

اعتقادات و ارزش‌های دینی جزو لاینفک برنامه‌های فرهنگی است

فرماندار شهرستان دهگلان نیز در این جلسه اعتقادات و ارزش‌های دینی را جزو لاینفک فرهنگ و برنامه‌های فرهنگی کشور برشمرد و اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی ملزم به اجرای قوانین عفاف و حجاب در مجموعه خود هستند.

حمید معتصمی افزود: فریضه امر به معروف یکی از مباحث مهم در سطح جامعه و ادارات است که مدیران شهرستان باید نگاه ویژه ای داشته باشند.

وی ادامه داد: در تشکیل هیات اندیشه در ستاد شهرستان باید از نخبگان دانشگاهی و جوانان مستعد استفاد کنیم و ایجاد مرکز مطالعات راهبردی و تشکیل شوراها در دستگاه های دولتی و غیر دولتی از موضوعاتی هستند که در دستور کار ستاد شهرستان قرار خواهد گرفت.

فرماندار شهرستان دهگلان با اشاره به سواد رسانه ای و فضای مجازی و آموزش اطلاع رسانی، یادآور شد: بحث فضای مجازی و فعالیت گروه ها در آن، یکی از آسیب ها است.

رعایت حجاب و عفاف برای مردان و زنان ضروری است

امام جمعه و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دهگلان هم با بیان اینکه در بحث محتوایی حجاب و عفاف، از طریق تریبون جمعه، ادارات و رسانه کارهای بسیاری صورت گرفته است، گفت: عفاف و حجاب به معنی پوشش هم برای مردان و هم برای زنان در جامعه مطرح و ضروری است.

ماموستا عبدالسلام محمدی افزود: دین گریزی و گرایش جوانان به فرهنگ غرب همواره دغدغه هایی را برای رهبران دینی، دین داران و خانواده های متدین به وجود آورده و تهدیدی برای نسل جوان محسوب می شود؛ لذا عفاف و حجاب تنها محدود و مختص به زنان نیست زیرا در جامعه اسلامی مردان هم به رعایت عفاف و حجاب سفارش شده اند که در اصل حجاب به معنی پوشش است.

وی با اشاره به وجود بدحجابی در جامعه، اظهار کرد: باید برای این معضل چاره ای اندیشیده شود و با برگزاری چند مراسم و جشنواره این مشکل رفع نمی شود.

امام جمعه دهگلان ادامه داد: وظایف ما به عنوان اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر تذکر در جامعه است زیرا فریضتین امر به معروف و نهی از منکر اصل و اساس قرآنی دارد و امام راحل فرمودند بزرگترین هدف ما احیای فریضتین است.

کد خبر 33701

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha